Integratie Google+ in Google

//Integratie Google+ in Google

Integratie Google+ in Google

Op 10 januari is op het officiële blog van Google aangekondigd dat zij Google+ integreren met de zoekresultaten in Google search. Google noemt het ‘Search plus your world’. Dit betekent dat gebruikers van Google+ kunnen zoeken op het publieke web maar ook binnen hun eigen Google+ netwerk. Je krijgt dan resultaten van het publieke web te zien en resultaten die door jouw online netwerk met jou gedeeld zijn te zien waaronder je Google+ netwerk.
Google verandert haar zoekmachine op een manier dat het content begrijpt maar ook personen en relaties. Zij begonnen deze verandering met Social Search. Google zet nu een nieuwe grote stap door drie nieuwe veranderingen te introduceren.

Persoonlijke zoekresultaten: informatie vinden die alleen met jou gedeeld is zoals Google+ foto’s en posts.

Google+ profielen in de zoekresultaten: direct Google+ profielen vinden in je zoekresultaten. Dit zijn profielen van gebruikers die je ken en van gebruikers waarbij je misschien de interesse hebt om die te volgen.

Google+ profielen en pagina’s: profielen en pagina’s vinden die gerelateerd zijn aan een specifiek onderwerp.


Persoonlijke resultaten

Nu zullen je zoekresultaten gecombineerd worden met je eigen Google+ resultaten en de resultaten van het publieke web. Het onderscheid tussen deze resultaten is duidelijk zichtbaar. Doordat je nu resultaten kunt zien van je eigen Google+ netwerk is het online verkrijgen van informatie net zoals in het echte leven. Informatie en aanbevelingen van personen die je kent hebben meer waarde dan informatie en aanbevelingen van vreemden. Stel je bent op zoek naar een leuke vakantiebestemming. Dan heb je de mogelijkheid om dat op het web te gaan zoeken. Nu kun je ook gaan zoeken

in je eigen netwerk naar ervaringen en foto’s van personen die net op vakantie zijn geweest. Je zoekresultaten worden op deze manier een stuk persoonlijker.

Google+ profielen in je zoekresultaten

Wanneer je nu op een naam zoek verschijnt in de autocomplete het Google+ profiel van die persoon. Als je daarop klikt kom je op een pagina met de zoekresultaten. Op die pagina is informatie te zien van het Google+ profiel en relevante web resultaten die gerelateerd zijn aan die persoon. Dus waneer je bijvoorbeeld naar je vriend Peter Jansen zoekt zal deze elke keer verschijnen in jouw zoekresultaten in plaats van andere personen die dezelfde naam hebben. Dit geldt voor personen in jouw Google+ netwerk en voor prominenten. Wanneer je ingelogd bent op Google+ kun je doormiddel van een button naast de zoekresultaten deze prominenten toevoegen aan je circles.

Google profielen en pagina’s

Volgens Google ziet er achter elk zoekwoord een community. Nu verschijnen er in de zoekresultaten bij elk zoekwoord suggesties van profielen en pagina’s over het gezochte onderwerp. Ook deze kun je weer toevoegen aan je Google+. Waarschijnlijk zullen populaire profielen die vaak toegevoegd worden of veel +1’s hebben eerder aanbevolen worden.

Privacy

Nu ook persoonlijke informatie zoals posts en privé foto’s getoond worden in de zoekresultaten geeft Google aan dat deze content is beveiligd met de SSL encryption op Google+. De pagina met de zoekresultaten heeft dezelfde beveiliging en privacy instellingen. Dat betekent dat wanneer je ingelogd bent op Google je zoekresultaten inclusief je privé content beschermd zijn met dezelfde hoge standaarden zoals je Gmail.

Op de resultaten pagina introduceert Google een knop waarmee je snel kunt schakelen tussen je persoonlijke en publieke zoekresultaten. Je voorkeur voor persoonlijke of publieke resultaten kun je als standaard instellen in je search settings maar je kan het ook per sessie instellen.

 

 

By | 2017-10-18T09:56:41+00:00 januari 13th, 2012|google|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.