Hoe uw zaak registreren op Google Places?

/, Google Tools/Hoe uw zaak registreren op Google Places?

Hoe uw zaak registreren op Google Places?

Er zijn talloze redenen om uw bedrijf aan te melden voor Google Places. Een belangrijke reden zijnde dat het in onze tijd eerder een basisvoorwaarde is geworden voor wie de concurrentie geen online “head start” wil geven. Met Google Places wordt de website van uw zaak beter geïndexeerd door Google en het verschijnt in zoekresultaten naar uw businesscategorie in de buurt. Ook kan u hier “gratis publiciteit” tonen voor uw website én wordt de link tussen uw website en Google rank verbeterd. Bovendien is het aanmaken van een Google Place zeer eenvoudig. U kan uw zaak registreren door de onderstaande stappen te volgen.

internet-marketing-nederland-google-places

1. Maak eventueel eerst een Google account aan. Gebruik hiervoor een zakelijk e-mailadres en een wachtwoord dat u bereid bent met uw collega’s te delen.
LET OP:  om het eigendom van uw zaak te bewijzen neemt Google effectief contact met u op per brief of per telefoon. Dit proces kan enkele weken duren.

2. Ga naar www.google.nl/places en meld u aan in de rechterkolom op de pagina.

3. Duidt het land waarin uw zaak gevestigd is en vul uw telefoonnummer in. Er wordt automatisch gezocht naar adresgegevens die hiermee overeenstemmen.

4. Sommige gegevens worden mogelijk al voor u ingevuld door Google. Vul de ontbrekende gegevens in.
Zodra u een onderdeel aanvult, ziet u links meteen een voorbeeld verschijnen van uw Place-informatiefiche.

5. Bij het invullen van de categorie, gebruik een suggestie die door Google gegeven wordt. Dit helpt Google om uw zaak beter te “begrijpen”. Als  “marketingbureau” bijvoorbeeld niet als categorie verschijnt, gebruik dan een aansluitende categorie, zoals “Communicatieadviesbureau”. Vul bij voorkeur 3 tot 5 categorieën in, waarbij de eerste 3 zeker uit de suggesties van Google komen en de andere 2 handmatig kunnen worden ingevuld. Zorg dat deze categorieën uw business goed samenvatten.

6. Vul ook de openingstijden, betalingsmogelijkheden en andere gegevens in. Hoe vollediger uw bedrijfspagina, hoe waardevoller Google het beschouwt.

7. Voeg ook foto’s en video’s toe aan uw Place. het is niet enkel een leuke aanvulling, maar draagt bij aan de volledigheid en populariteit van uw Place.

In het algemeen geldt de regel dat u uw gegevens zo volledig, juist en “to the point” mogelijk moet invullen. Het overladen van deze pagina met keywords of aangeven van verkeerde categorieën of gegevens kan leiden tot uitsluiting. Hou er steeds rekening mee dat deze pagina door een Google werknemer wordt verwerkt en beoordeeld.

8. Klik op “Verzenden”

By | 2017-10-18T09:56:39+00:00 januari 27th, 2012|google, Google Tools|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.