Hoe promoot je je merk op social media?

/, Social Media, twitter/Hoe promoot je je merk op social media?

Hoe promoot je je merk op social media?

Social media groeit elke dag en er is geen ontkomen aan. Het is één van de meest succesvolle mediums geworden voor mensen om met elkaar te communiceren. De opkomst van Facebook en Twitter bracht veel nieuwe mogelijkheden met zich mee met betrekking tot online marketing. Veel bedrijven zien social media sites als een belangrijke partij voor promotie activiteiten. Het is een snelle en goede manier om merken en producten te promoten. Het is tevens ook meer effectief dan geld uit te geven aan banners of PPC (pay per click).

 

Hieronder een aantal technieken voor het promoten van merken op social media:

Relatie opbouwen met de gebruikers

Het maken van een Twitter of Facebook pagina voor je merk wil niet zeggen dat je merk gepromoot wordt. Zie het als een ruimte binnentreden waar een feestje is. Er moet ook gesocialised worden met anderen, of zoals we het op social media noemen “engage met de gebuiker”. Ben er zeker van dat wat je deelt ook waard is om gezien en gedeeld te worden door anderen. Zodat de gebruikers het interessant vinden en het merk als innovatief en “eruit springend” vinden. Zo reageren meer gebruikers op het bericht en het merk en voelen ze zich meer betrokken.

Regelmatig nieuwe content

Dit is heel belangrijk voor elk merk en product. Content moet geupdate worden en aangepast aan de markt trends. Omdat mensen niet geïnteresseerd zijn in de vorige trend, zoeken ze altijd voor het nieuwste en nieuwste aanbiedingen.

Meer virale promotie

Zorg er altijd voor dat wanneer je iets nieuws biedt aan de klant, dat er een viral gemaakt wordt om de waarde te verhogen. Groupon past deze strategie heel goed toe. Viral’s kunnen de wensen van de klant vergroten in social media.

Zichtbaarheid

De social media biedt de kans om aanwezig te zijn en je doelgroep te vermaken/tegemoet te komen. Het geeft de kans om je kwaliteiten te promoten aan een breder publiek. Wanneer gebruikers zich abonneren op je pagina of je merk “liken” dan kunnen ze alle updates en activiteiten zien. Als er interessante dingen tussen zitten dan zullen gebruikers deze delen met hun vrienden en zo bereik je nog meer mensen.

Snel reageren

Het is altijd belangrijk om in contact te blijven met je fans of klanten door zo snel mogelijk te reageren. Zo blijven de klanten ook loyaal aan het merk en het vergroot het vertrouwen.

Conclusie

Er zijn uiteindelijk zeer veel manieren om meer mensen te bereiken. Het gebruik van social media kan je een voorsprong geven op de concurrentie (vooral als die geen gebruik maken van social media). Je aanwezigheid op social media is niet alleen de sleutel tot succes, het is de interactie met de klanten die belangrijk zijn.

By | 2017-10-18T09:55:51+00:00 juli 12th, 2012|Facebook, Social Media, twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.