Hoe kunnen medewerkers bijdragen aan een succesvolle facebook bedrijfspagina?

/, Social Media/Hoe kunnen medewerkers bijdragen aan een succesvolle facebook bedrijfspagina?

Hoe kunnen medewerkers bijdragen aan een succesvolle facebook bedrijfspagina?

Aanwezigheid op social media met uw bedrijf begint bij het aanmaken van een bedrijfspagina, maar stopt daar helemaal niet.
Om een meerwaarde te betekenen, moet uw pagina geleidelijk aan groeien en een netwerk van links opbouwen met andere profielen en websites. Hiervoor is het regelmatig aanleveren van relevante content een noodzakelijke, maar niet de enige voorwaarde.

Zeer tevreden klanten zullen uw pagina in de toekomst aanvullen, maar de werknemers vormen de stevige basis van uw bedrijfsprofiel. Zij vormen dan ook een schat aan beschikbare social media gebruikers bij het opstarten van uw bedrijfspagina. Werknemers dragen het beeld van uw bedrijf uit en zijn de beste ambassadeurs.

Sommigen zullen sneller de ontwikkeling van nieuwe media volgen en zullen al op facebook aanwezig zijn. Anderen zullen weer weigerachtig staan tegenover het prijsgeven van persoonlijke informatie en enkelen zullen zich nooit meer aansluiten bij de online gemeenschap. De medewerkers die wél al op facebook aanwezig zijn, kunnen aangespoord worden om mee te helpen.  Deelname van zo veel mogelijk medewerkers geeft het bedrijf een menselijk gezicht en bouwt een ‘brand’ op.  Dit bouwt geloofwaardigheid op naar klanten toe, wat steeds belangrijker wordt. Vooral in de dienstensector zoeken klanten steeds vaker de mensen en de sfeer achter een bedrijf op. Wie zal de dienst verlenen? Geeft die persoon een vriendelijke/zakelijke indruk? Is hij/zij te vertrouwen of hebben de concurrenten meer positieve commentaar weten te verzamelen?

Hieronder vindt u punten waarop uw medewerkers kunnen bijdragen aan een hogere score voor uw facebook bedrijfsprofiel.

 

  • Het bedrijf aangeven als hun werkplaats (in deze blogpost wordt stapsgewijs uitgelegd hoe u kan aangeven voor welk bedrijf u werkt )
  • Bedrijfspagina ‘liken’
  • Meepraten: reageren op posts
  • Vaak zijn medewerkers geabonneerd op nieuwsbrieven in hun expertiseveld. Als ze hier interessante info zien, kunnen ze dit in een kort berichtje met eventueel een link posten op de wall
  • Na dienstverlening kunnen ze tevreden klanten aansporen om  hun positieve ervaring te delen
  • ‘Inchecken’ (mobiel of op computer) als ze komen werken: dit levert al gauw een hoog aantal ‘bezoekers’ op, wat de populariteit van uw bedrijf doet stijgen.
By | 2017-10-18T09:56:39+00:00 januari 24th, 2012|Facebook, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.