Hoe krijg je 1 miljoen klanten zonder marketingbudget?

//Hoe krijg je 1 miljoen klanten zonder marketingbudget?

Hoe krijg je 1 miljoen klanten zonder marketingbudget?

Hoe krijg je 1 miljoen klanten zonder marketingbudget?

In dit artikel ga ik de strategie beschrijven voor een klant. Deze heeft een actiesite opgericht, zijnde http://www.gezondheidacties.nl

gezondheidacties_shoppen

De klant doet dit vanuit een idealistische inslag. Hij wil mensen met een kleine portemonnee helpen om gezonde producten en cursussen te verkopen.  Geld verdienen is prima, maar komt niet op de eerste plaats. Over geld gebruiken, er is geen marketingbudget.
De klant wil binnen 2 jaar 1 miljoen inschrijvingen hebben in Nederland en Vlaanderen.
Is dat mogelijk? En zo ja, met welke strategie?
Is het mogelijk 1 miljoen klanten te krijgen?
Ja dat is zeker mogelijk. Het is echter niet eenvoudig. Geld zou helpen. Je kunt dan adverteren , zowel offline als online. Kijk naar Zalando  die met 25 miljoen budget in een jaar veel naamsbekend heeft gekregen.

Welke strategie moet hij volgen voor 1 miljoen inschrijvingen?
Om te beginnen. Dergelijke aantallen zijn mogelijk omdat de markt erg groot is. 70% van de mensen boven de 12 jaar zijn bezig met gezondheid. De markt is dus boven de 15 miljoen Nederlands talige.
Daarvan wil hij dus zo’n 7 procent bereiken.
Een voorwaarde voor succes is vooral dat je een zeer goed product of dienst hebt. Mocht dat niet het geval zijn dan werkt geen enkele strategie.
Indien hij producten verkoopt die elders goedkoper zijn of waar geen vraag naar is dan wordt het lastig. Je kunt dan de beste internetmarketeer inhuren, maar een groot succes zal het niet worden.

Dit is in hoofdlijnen de te volgen strategie

  1. Content Marketing.
    Waarom zou iemand klant worden? De snelste manier om veel twijfelaars over de streep te halen is met gratis content. In dit geval heeft hij een deal met Stichting Gezondheid die iedere dag 1 training kosteloos ter beschikking wil stellen. Als tegenprestatie biedt hij iedere dag tenminste een training betaald aan, waarvan de inkomsten volledig voor deze stichting zijn. Een zogenaamde bartner deal.
  2. E-mail marketing
    Iedere dag wordt een e-mail gestuurd met daarin nieuwe acties. Zoals al eerder verteld is het aanbieden van goedkope producten waar vraag naar is essentieel.
  3. Social Media
    Vooral voor de starfase is social media van belang. Ik heb hem gevraagd minimaal lid te worden van 100 Facebook groepen met ieder 100 of meer leden. Je bereik is derhalve meer dan 10.000 mensen. In deze groepen mag je geen reclame maken. Je moet dus een artikel schrijven over het product dat je die dat kosteloos aanbiedt. Ja, dat is veel werk. Maar als je zonder geld wilt beginnen moet je simpelweg bereid zijn meer tijd te investeren. In zijn geval is Facebook voldoende. Voor sommige cases zijn Google+, Instagram, Twitter en vooral Linkedin ook interessant.
  4. Advertising met remarketing
    Zonder te adverteren zul je nimmer de 1 miljoen leden halen. Ik heb hem geadviseerd 50% van zijn inkomsten te reserveren van online marketing advertising. Je kunt dan iedere dag een campagne maken op Facebook en Google Adwords rondom een van je acties. Ja, iedere dag een nieuwe campagne die maar 1 dag loopt. Dit is veel werk, maar wanneer je het vaker doet kan je dit binnen een uur doen.
  5. Suprise marketing
    Zorg dat je lezers van je E-mails niet in slaap vallen en je mail overslaan. Bedenk acties zoals een gratis product aanbieden zonder dan iemand weet wat hij “koopt”.
  6. Influence marketing
    Dit kan later ingezet worden. Zoek bekende Nederlanders of Belgen die positief zijn over je website en hierover iets willen schrijven op zijn of haar social media.
  7. Benader andere populaire sites (gezondheidsites, verzamel sites met acties) die voor een deel van de provisie je acties willen promoten.

No cure no pay
Ik heb deze deal aangenomen. Indien er binnen 2 jaar geen 1 miljoen inschrijvingen zijn dan krijg ik niets betaald, anders het dubbelen. Leuke uitdaging.

Ten slotte.
Sta open voor suggesties. Misschien heb jij nog suggestie voor Gezondheid-Acties.nl

gezondheid acties

Unic Selling Point gezondheid acties. Wat is uw USP?

 

 

By | 2017-10-18T07:31:34+00:00 mei 18th, 2016|Geen categorie|Reacties uitgeschakeld voor Hoe krijg je 1 miljoen klanten zonder marketingbudget?

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.