Hoe gebruiken consumenten social media?

/, google, Internet Marketing, Nieuwsbrief, Social Media/Hoe gebruiken consumenten social media?

Hoe gebruiken consumenten social media?

Wanneer je van plan bent om een auto te kopen, kijk je dan eerst rond op Facebook? Of kijk je dan eerst op de website van Kelly Blue Book op www.kbb.com of andere recensiewebsites om te kijken wat daar staat over een bepaald automerk?

En bij het kopen van muziek? Kijk je dan eerst naar de top 40 of ga je kijken welke liedjes je vrienden beluisteren op Facebook met Spotify?

Social media speelt steeds meer een grotere rol bij het aankoopproces. Het helpt consumenten om weloverwogen beslissingen te nemen van wat ze als lunch gaan eten tot waar ze op vakantie gaan. Afhankelijk van het besluit dat je moet of gaat nemen kan je soms je online gemeenschap raadplegen of op Google zoeken. Dus, als marketeer, is kennis van social media platformen belangrijk en moet je de strategie aanpassen op het perfecte publiek en je product.

Maar wat voor publiek je ook probeert te bereiken of je wat je probeert te verkopen, je SEO moet nog altijd uitstekend zijn. Zoekresultaten zijn de grootste invloed op internet.

In de infografiek hieronder wordt de verschillen tussen hoge actieve en inactieve delers en verschillende aankoop beslissingen geanalyseerd. Het helpt bedrijven te begrijpen hoe zij zich op consumenten moeten richten.

Klik op de afbeelding om deze beter te kunnen begrijpen, het opent dan in een nieuw venster en klik nog eens om deze te vergroten.

By | 2017-10-18T09:57:40+00:00 oktober 27th, 2011|Facebook, google, Internet Marketing, Nieuwsbrief, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.