Het gebruik van LinkedIn in Nederland (infographic)

/, Social Media/Het gebruik van LinkedIn in Nederland (infographic)

Het gebruik van LinkedIn in Nederland (infographic)

LinkedIn heeft ruim 3 miljoen Nederlandse gebruikers. Daarmee behoort Nederland tot de top 10 van landen met het hoogste percentage LinkedIn gebruikers. Maar hoe en waarom gebruiken Nederlanders LinkedIn? De infographic in dit artikel geeft inzicht hierin.

Om inzicht te krijgen in het gebruik van de zakelijke netwerksite heeft Just Connecting afgelopen maart onderzoek gedaan onder 1000 leden. De resultaten van dit onderzoek hebben zij gepubliceerd middels onderstaande infographic op Marketingfacts.nl.

Het grootste gedeelte van de Nederlandse LinkedIn gebruiker is 21 tot 50 jaar en heeft minimaal een HBO-opleiding afgerond. Er zijn 61% mannen t.o.v. het aantal vrouwen. De helft van de ondervraagden werkt in loondienst, 42,5% is zzp-er en 7% is student.

De Nederlanders zzp-er gebruiken LinkedIn vooral om te netwerken (94%). Ook gebruiken ze het om salesactiviteiten te ondersteunen (60%). Een zzp-er logt dagelijks in op LinkedIn, terwijl een werknemer gemiddeld drie keer per week inlogt op LinkedIn.

Onderstaande infographic geeft nog meer info m.b.t. het gebruik van Nederlanders op LinkedIn:

 

By | 2017-10-18T09:56:24+00:00 juni 22nd, 2012|LinkedIn, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.