gouden tips voor Linkedin gebruik

//gouden tips voor Linkedin gebruik

gouden tips voor Linkedin gebruik

Omdat veel bedrijven Linkedin gebruiken om connecties te maken, maar veel mensen niet goed weten hoe Linkedin ingezet kan worden als marketing tool, heb ik  hieronder een aantal tips samengesteld voor het inzetten van Linkedin voor uw bedrijf.


  • Optimaliseer uw LinkedIn profiel zichtbaarheid in Google pagerank

LinkedIn geeft u de mogelijkheid om uw profiel informatie zichtbaar te maken in zoekmachines. Sinds Linkedin profielen al redelijk hoog in Google zoekresultaten verschijnen is dit een goede manier om te beïnvloeden wat mensen zullen zien wanneer zij u zoeken.

Om dit te doen, creëer een openbaar profiel en selecteer “Full View”. In plaats van de standaard URL te gebruiken,  pas dit aan naar uw eigen naam. Om de zichtbaarheid van uw pagina in zoekmachines te versterken, gebruikt u deze link in verschillende plaatsten op het web. Bijvoorbeeld, wanneer u een comment op een blog plaats, voeg de link toe in uw profiel.

  • Optimaliseer uw blog of website in zoekmachines pagerank:

Naast uw naam, kunt u oom uw blog of website promoten op zoekmachines zoals Google en Yahoo. Uw LinkedIn profiel geeft u de mogelijkheid om websites te publiceren. Er zijn een aantal voorgeselecteerde categorieën zoals “My Website”, “My Company” etc.

Als u “Other” selecteert kunt u de naam van de link veranderen. Als u linkt naar uw persoonlijke blog, voeg uw naam of omschrijvingtermen in de link en voila! Een verbeterde zoekmachine resultaten van uw site. Om ervoor te zorgen dat dit werk, dient u uw profiel settings op “Full View” te zetten.

  • Vind adviezen en antwoord op lastige vraagstukken

Zit u als ondernemer met moeilijke vraagstukken en kunt u het antwoord online niet vinden. Vraag het eens aan uw netwerk op LinkedIn en u zult verstelt staan van het aantal antwoorden die u krijgt. Een vraag kunt u op 3 manieren stellen: via LinkedIn Answers, uw status update en in LinkedIn Groups.

  • Vindt nieuwe klanten d.m.v. Linkedin Answers

Naast het beantwoord krijgen van uw vragen, kunt u vragen van andere ondernemers beantwoorden. Als u zelf een vraag stelt vind u het fijn als deze beantwoord wordt, dus waarom zou u iemand anders niet helpen als u het antwoord op zijn of haar vraag weet. Daarbij is het zo dat diegene die een relevant en goed antwoord geeft, in aanzien zal stijgen. Dat is nou juist het interessante van het beantwoorden van vragen. Door uw expertise te delen in groepen of via LinkedIn Answers, zullen mensen uw antwoorden lezen. LinkedIn Answers is heel gemakkelijk doorzoekbaar door gebruikers op LinkedIn en vergroot uw zichtbaarheid, maar voornamelijk uw autoriteit.

By | 2017-10-18T09:58:46+00:00 oktober 5th, 2011|LinkedIn|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.