Google ziet zichzelf als een bedreiging

//Google ziet zichzelf als een bedreiging

Google ziet zichzelf als een bedreiging

Google ziet zichzelf als de grootste bedreiging voor het bedrijf. “We moeten snel knopen blijven doorhakken.”

Dat stelt Larry Page, CEO en oprichter van Google, op de jaarlijkse Zeitgeist Conferentie. Larry Page stond samen met voormalig CEO Eric Schmidt op het podium.

Sinds de aanstelling van Larry Page als leider van Google in januari 2011 is hij naar eigen zeggen bezig met versnellen van de besluitvorming. “Er zijn geen bedrijven die goede trage besluiten nemen”, aldus Larry Page.

Beslissingen

“Er zijn alleen bedrijven die goede snelle beslissingen nemen. Hoe groter bedrijven worden, hoe langzamer het beslissingsproces wordt en dat is een groot probleem.”

Vanwege de groei van Google is volgens Larry Page Google zelf de grootste bedreiging. Eric Schmidt, die nog steeds deel uitmaakt van de raad van bestuur, sluit zich daar bij aan: “Problemen bij bedrijven met een formaat als dat van Google zijn altijd intern.”

Overname Motorola

Gedurende het zeldzame publieke optreden van Larry Page sprak de topman ook over de overname van Motorola Mobility voor 12,5 miljard dollar. Volgens Page is de overname geen voorbode voor een meer risicovol beleid bij de zoekgigant.

“We namen altijd al bepaalde risico’s”, vindt Larry Page. Hij wijst daarbij op de overname van Youtube in 2006. Google legde in 2006 1,6 miljard dollar op tafel, een bedrag dat door velen kritiek opleverde.

Motorola wordt door Google overgenomen vanwege de vele mobiele patenten die het bedrijf bezit. Bovendien is het voor het mobiele systeem Android handig om een hardware fabrikant bij de hand te hebben voor de ontwikkeling van dit systeem.

By | 2017-10-18T09:58:49+00:00 september 29th, 2011|google|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.