Google update algoritmes, maar vergeet zichzelf

//Google update algoritmes, maar vergeet zichzelf

Google update algoritmes, maar vergeet zichzelf

Google heeft deze week haar algoritmes een flinke update gegeven. Hiermee moet het mogelijk zijn om nog sneller de juiste informatie te vinden. Op de manier dat Google eerder was opgezet kreeg je wel de juiste informatie, maar dat was vaak de informatie die al langere tijd was opgenomen in de index van de zoekmachine.

Dit is wel handig als je op zoek bent naar informatie voor je geschiedenis-spreekbeurt, maar 90% van de Google-gebruikers wil de nieuwste content zien. Met de nieuwste updates van Google’s-algoritmes komt het laatste nieuws bovenaan de pagina te staan.  Zo was ik zelf opzoek naar informatie over circuit- Zandvoort ( ik heb laatst een race cursus gedaan, dus vandaar ), wat dan opvalt is dat het nieuws nu goed op datum is gesorteerd.  Natuurlijk komen de zoekwoorden als eerste bovenin de pagina te staan, maar snel daaronder volgt het laatste nieuws.

Google-algoritmes-zandvoort

Als je dan toch bezig bent met een klein onderzoekje, is het natuurlijk leuk om even te kijken of Google de veranderingen ook op zich zelf heeft los gelaten. Tot mijn verbazing is dit dus niet het geval, als ik zoek op Google nieuws ( lijkt me een logische zoekterm ) krijg ik zelfs nieuws uit 13 december 2006 te zien.

Google-algoritmes-google

Omdat Google een zelflerende zoekmachine is zal deze update de komende dagen langzaam verwerkt worden in de index. Deze nieuwe updates hebben ook consequenties voor de manier waarop wij  als bedrijven Google gebruiken om reclame te maken. Was het eerst belangrijk om er voor te zorgen dat je SEO perfect was en dat je regelmatig een update deed, nu wordt het nog belangrijker om consequent updates uit te voeren op je content. Ook hierbij mag SEO nooit vergeten worden.  Geef Google wel de tijd om je content te indexeren, dus NIET dezelfde content per dag een aantal keer updaten om maar bovenaan te staan.

 

By | 2017-10-18T09:57:38+00:00 november 8th, 2011|google|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.