Google Plus cursus – deel3

/, google, Google Plus, Nieuwsbrief/Google Plus cursus – deel3

Google Plus cursus – deel3

Dit is de conceptversie van de Google+ trainingsvideo. We stellen opmerkingen erg op prijs.
U kunt suggesties sturen naar stefan@imnl.nl met als titel “ Google+ opmerkingen”
Iedereen met goede inhoudelijke opmerkingen krijgt de uiteindelijke Google+ video kosteloos ter inzage.
Note: alle sheets zijn eigenlijk kleine video’s.

Kringen zijn de basis van Google+

Kringen zijn de basis van Google+

Kringen zijn de basis van Google+

Wat zijn kringen eigenlijk op Google+? Als u iemand wil gaan volgen op Google+ kunt u personen in kringen plaatsen. Één kring is een groep mensen waar u dezelfde soort band mee hebt. Zo kan je bijvoorbeeld een kring hebben familie, met deze kring zal je andere informatie willen delen dan met de kring collega’s.

Kringen - Informatie delen met je vrienden

Kringen - Informatie delen met je vrienden

De kringen zijn er voor bedoeld dat mensen zoveel mogelijk nuttige informatie van elkaar te horen krijgen en dat niet alle informatie die je deelt bestemd is voor al je volgers mede door de kringen kan je dit zelf bepalen.

Er kunnen ook familieleden zijn die je dezelfde informatie wil geven als bijvoorbeeld vrienden. Dit is met de kringen geen probleem, u kunt personen namelijk in meerdere kringen plaatsen. Zo kunnen dus familieleden ook in de kring van vrienden worden geplaatst.

Kringen - Volg informatie van vrienden

Kringen - Volg informatie van vrienden

Andersom kunnen de kringen ook heel gemakkelijk zijn. Zo kan je ook updates van uw volgers kijken per kring apart, zo hoeft u nooit informatie te missen van mensen die in uw kringen zitten. Hierdoor kan je snel op de hoogte blijven waar uw familie zich bijvoorbeeld mee bezig houdt door de berichten en verschillende foto’s te volgen.

3 standaard kringen: familie, vrienden & collega's

3 standaard kringen: familie, vrienden & collega's

Wanneer u voor het eerst actief bent op Google+ begint u met drie standaard kringen namelijk: Familie, Collega’s en Vrienden. Deze kringen kunnen heel gemakkelijk hernoemt en verwijderd worden. Ook kunnen er veel meer kringen worden toegevoegd namelijk:

???

Hier een voorbeeld hoe na een tijdje uw kringen eruit zouden kunnen zien

Voorbeelden van kringen

Voorbeelden van kringen

Zakelijke kringen                                              

Medewerkers, Managers, Klanten, Prospects,  Leveranciers, Deelnemers cursus, Deelnemers congres,  Producten , Diensten

Voorbeelden  van kringen voor prive gebruik zijn:

Gezin, Familie, Hobby’s, Sportvrienden, Collega’s, Je baas,  Schoonfamilie,V akantievrienden

Denk steeds “wil ik aan deze groep personen al mijn teksten en foto’s delen”.

Zakelijke kringen

Zakelijke kringen

De verschillende zakelijke kringen kunt u heel slim inzetten door bijvoorbeeld bij Prospects een speciale aanbieding te plaatsen als zij producten bij uw bedrijf zullen afnemen.

Zakelijke kring: feest

Zakelijke kring: feest

Ook kan je belangrijke informatie voor een personeelsfeest plaatsen en zorgen dat dit alleen zichtbaar is voor uw medewerkers.

Melding bij het plaatsen van mensen in uw kring

Melding bij het plaatsen van mensen in uw kring

Mensen krijgen een melding wanneer u ze in een kring plaatst. Alleen ze krijgen niet te weten in welke kring ze zijn geplaatst door u. In het scherm waar u de kringen kan beheren, kan je ook de kringen op volgorde zetten. Zo kan je bijvoorbeeld de kringen die u het meeste gebruikt bovenaan zetten of de kringen waar de meesten personen in zitten. Deze volgorde kunt u later terug vinden op het hoofdscherm.

???

Hoe werkt het om mensen toe te voegen aan kringen? Bekijk deze twee filmpjes, de tweede film geeft meer uitleg. Wat je niet weet is in welke kring iemand jou plaatst. Je kan dus prima iemand in een kring met een onaardige naam zetten. Deze persoon zal denken dat je hem graag volgt.

??? 

  1. 1.      Dit filmpje begint bij ‘Jouw kringen’
  2. 2.      Klik op de grijze cirkel met de grote plus in het midden wanneer uw met de muis hierop gaat staan komt de volgende tekst tevoorschijn: ‘Neerzetten of klikken om een kring te maken’.
  3. 3.      U klikt hierop en er verschijnt een pop-up scherm. Bovenaan het scherm kunt u de naam van de kring invoeren. In dit filmpje voeren we hier ‘medewerkers’ in.
  4. 4.      Vervolgens klikken we op de blauwe knop rechtsonder met de tekst ‘lege kring maken’.

Prioriteiten

Prioriteiten

Prioriteiten

Indien u veel mensen volgt die veel posten is het belangrijk dat u prioriteiten instelt.
U kan ook instellen dat u niet alle berichten van iedereen ziet. Bij de personen die u volgt kunnen er een paar tussen zitten die heel veel posten plaatsen waar u weinig tot niks aan heeft. Daar heeft Google+ een tool voor bedacht een zo genaamde volume- schuif. Per kring kan u aangeven hoeveel updates u te zien wil krijgen. Als de schuif helemaal naar rechts staat krijgt u allen berichten te zien uit die kring en mist u niks. Dit kan gemakkelijk zijn bij het volgen van bijvoorbeeld concurrenten. Andersom is het ook belangrijk dat klanten en prospects veel berichten van uw bedrijf willen zien. Hier kunt u voor zorgen door mooie aanbiedingen te posten of informatie te plaatsen waar klanten en prospects echt wat aan hebben. Wanneer u de schuif meer naar links verplaatst krijgt u steeds minder berichten te zien van de desbetreffende kring.  Google+ selecteert dan berichten met de meeste +1’s, reacties en shares deze berichten zullen als laatste niet meer weergeven worden. Alle berichten met weinig +1’s, reacties en shares zullen al snel niet meer zichtbaar zijn als u de schuif naar links verplaatst.

Ongewenste volgers

Ongewenste volgers

Ongewenste volgers

Het kan echter zo zijn dat wildvreemde u toevoegen aan bepaalde kringen, want u hoeft hier namelijk niet voor in te stemmen. Het principe werkt hetzelfde als dat bij Twitter hierbij kunt u ook mensen volgen terwijl zij u helemaal niet zo goed kennen.  Het werkt dus zo als u iemand opneemt in één van uw kringen dan ziet u de berichten van deze persoon, terwijl de ander niks van u ziet. Als jullie beiden elkaar in een kring hebben zie je beiden de berichten die jullie plaatsen. Uiteindelijk zorgen kringen er dus voor dat je volledige controle hebt over wie wat van jou kan zien.

Ongewenste volgers

Ongewenste volgers

U kan boven aan het scherm aangeven uit welke kringen u de berichten wil zien, maar u kan er natuurlijk ook voor kiezen om de berichten van iedereen die u volgt te weergeven op uw startpagina. Wanneer iemand u toevoegt aan zijn/haar kringen dan zal u hiervan een melding krijgen, zodat u weet door wie u gevolgd wordt en wie u zou kunnen gaan volgen. Je kan natuurlijk ook de melding negeren dan volgt die persoon alleen uw berichten en kunt u niks van de andere persoon zien dit is een keuze die u heeft.

Mensen toevoegen aan kringen op Google+ zonder account dat kan door die naam in te typen en vervolgens komt er de melding ‘Ook x persoon mailen die Google+ nog niet gebruikt’ in beeld. Vervolgens krijgt de persoon zonder Google+ een mailbericht van Google+, met de vraag of hij/zij een account wil aanmaken op Google+ omdat een vriend hem/haar heeft toegevoegd aan een kring.

https://www.youtube.com/watch?v=sVf3UaZePC8

Hier nog even een leuk filmpje van Google. Ongewenste volgers kunnen misschien toch nog interessant worden.

 

Nog wat filmpjes over kringen , of te wel “circles” in het Engels

Google+ Circles

Google+ Circles

Het eerste filmpje het is de originele film van Google:  http://youtu.be/BeMZP-oyOII
Daarna kwam er nog een tweede film van Google over “circles”: http://youtu.be/yL3DR-ZM-Xc

Oefening

Oefening: maak je kringen

Oefening: maak je kringen

Het is nu tijd om echt aan de slag te maken. Bedenk een aantal kringen en maak ze. Je kunt er later altijd meer maken. Indien je vooral vanuit een persoonlijke pagina werkt maak dan zowel kringen voor privé als zakelijk gebruik. Ga nu volgers zoeken. Privé door te kijken of er vrienden te vinden zijn op Google+, zakelijk door op onderwerpen te zoeken.  Volg deze mensen.

Hang-out

Google+ Hang-out

Google+ Hang-out

Hang-out zijn er om in contact te komen met je vrienden. We kennen dit natuurlijk al van Microsoft Skype.

http://youtu.be/7qlunRCjZ2U

Laten we eerst even naar het eerst officiële filmpje kijken van Google.
Hang-out is de mogelijkheid om waar ook ter wereld met maximaal 9 andere personen tegelijk een videogesprek te houden. Bijvoorbeeld je oefent thuis je met je vriendinnen Body Step oefeningen.  Uiteraard moeten de personen dan hun webcam aanzetten, maar het is ook mogelijk om met je mobiele telefoon deel te nemen aan een Hangout.  Dat je met zoveel mensen te gelijk een videogesprek kan houden is bijvoorbeeld makkelijk voor vergaderingen of trainingen.

Hang-out - Leuker met webcam

Hang-out - Leuker met webcam

Je kan individueel mensen toevoegen aan een Hangout, maar ook kan er een gehele kring worden toegevoegd ( als er niet meer dan 9 personen hier in staan natuurlijk). Je kan ook in het openbaar een Hangout starten, mensen die interesse hebben kunnen dan ook deelnemen aan het gesprek.

Hang-out - Met 9 vriendinnen tegelijk online

Hang-out - Met 9 vriendinnen tegelijk online

Het grote verschil met bijvoorbeeld Skype, is dat je elkaar niet hoeft te ‘bellen’ en moet wachten tot dat de andere je uitnodiging heeft geaccepteerd.  Het voordeel van een Hangout is dat mensen kunnen deelnemen als zij daar tijd voor hebben.

Hang-out iedereen uitnodigen

Hang-out iedereen uitnodigen

Als er een specifiek persoon wordt uitgenodigd zal degene hier een notificatie van ontvangen. Wanneer die persoon op het moment van de uitnodiging ingelogd is bij Gmail dan zal er een directe melding zichtbaar zijn.

Als je dan deze Hangout accepteert kan je actief deelnemen of alleen bekijken. Het kan ook zijn dat door de type Hangout je weinig of juist meerder mogelijkheden hebt binnen het videogesprek. Bij een Hangout-on-Air kan je bijvoorbeeld wel vanaf je mobiele telefoon het wel bekijken, maar je kan niet deelnemen aan het gesprek.

 

Hang-out - Kan ook met de mobiel

Hang-out - Kan ook met de mobiel

Ook kan je met een mobiele telefoon een Hangout starten.  Het slimste is om dit via een WiFi- netwerk te doen, omdat Nederlandse providers vaak een datalimiet hebben bij abonnementen.

 

Een Hangout starten

Een Hangout starten

Een Hangout starten

  1. Voor het kunnen starten van een Hangout moet een plugin worden geïnstalleerd voor je kan beginnen.
  2. Ga naar de Hangout- pagina( Hangout- icoon in de linkernavigatie) of via de knop rechtsboven de chatfunctionaliteit op je startpagina.
  3. Als de Hangout start, krijgt u de mogelijkheid om mensen toe te voegen. Mensen worden weergeven op volgorde van beschikbaarheid, dus boven aan staan de online contacten. Kies personen of een kring waar je een Hangout mee wil starten.
  4. Als je zou willen kan je documenten delen, werken met apps ( bijv. Slideshare)of je scherm delen.
  5. Ook zijn er verschillende opties mogelijk als je met de muis over de schermen van deelnemers gaat, komen deze tevoorschijn. Bijvoorbeeld microfoon dempen, deelnemer verwijderen uit de Hangout of mogelijkheid om met gebarentaal te communiceren.

 

Gebarentaal wordt gebruikt wanneer alle deelnemers hun microfoon dempen. Degene die dan wil spreken moet op “shift + S” drukken om de aandacht te krijgen.

 

FILMPJE 6 ; HANGOUT STARTEN

??? Link ???

  1. Begin op uw startpagina
  2. Aan de rechterkant is een kolom waar iedereen zichtbaar is die online is.
  3. Als je op een persoon of groep klikt verschijnt er een klein chatscherm naast de kolom met personen.
  4. Wanneer u op het camera logo klikt verschijnt er een pop up scherm met de tekst ‘deelnemen aan videogesprek..’
  5. Bij de eerste hangout die u gaat doen moet u een plugin installeren. Dit kunt u starten door op de blauwe knop ‘plug- in installeren’.
  6. Vervolgens komt er een scherm na de installatie ‘Hartelijk dank voor het installeren van Telefoon- en videogesprekken van Google’om dit venster te sluiten klik op ‘sluiten’.

 

FILMPJE 7; HANGOUT MET YOUTUBE

 

 

  1. 1.      Begin op uw startpagina
  2. 2.      Aan de rechterkant is een kolom waar iedereen zichtbaar is die online is.
  3. 3.      Als je op een persoon of groep klikt verschijnt er een klein chatscherm naast de kolom met personen.
  4. 4.      Wanneer u op het camera logo klikt verschijnt er een pop up scherm met de tekst ‘deelnemen aan videogesprek..’
  5. 5.      In het voorbeeld maken we deel uit van een groep tijdens de hangout
  6. 6.      Rechtsboven kan je regelen of de camera en microfoon aan of uit staan.
  7. 7.      Aan de linkerkant zie je bij het hangout scherm verschillende opties zoals: Mensen uitnodigen, chatten, screenshare,vastleggen, YouTube, Google effects en meer apps weergeven.
  8. 8.      In het voorbeeld maken we gebruik van de optie YouTube. U kan zelf films selecteren die u eerder heeft toegevoegd, maar u kan ook andere ‘aanbevolen ’filmpjes toevoegen.
  9. 9.      Het eindigen van een Hangout gesprek doet u door op het horentje rechtsboven in de hoek te klikken.

 

Hang-out in Gmail

Hang-out in Gmail

Hang-out in Gmail

Het volgende fimpje laat zien hoe je in Gmail een hang-outsessie kan starten. Je hoeft dus niet naar Google Plus; zoek het knopje maar eens op in je Gmail account.

http://youtu.be/QN38vHZjWXw

 

Ook vanuit Gmail kan je een Hangout starten, door de volgende stappen te doen:

Hang-out in Gmail

Hang-out in Gmail

  1. In de linkerkolom ziet u naast uw profielfoto een icoontje van een camera als u hier op klikt verschijnt er een scherm om een Hangout te kunnen starten.
  2. Op dat scherm zijn twee invulvakken in het bovenste invulvak kan je kringen selecteren of mensen.
  3. In het tweede invulvak kan je de Hangout een naam geven.
  4. Als deze beiden vakken zijn ingevuld verschijnt het gesprek.
  5. In de onderste balk staan alle personen naast elkaar, als je op een schermpje klikt komt dit vergroot boven de rest.
  6. Ook kan je in een Hangout samen naar youtube filmpjes kijken, via de knop Apps.
  7. Via de knop Screenshare kan je je beeld laten zien aan de andere deelnemers van de Hangout.

 

We sluiten deze sessie weer af met de leukste films over hangouts

 

In de eerste film ze je veel mensen in Hangout sessies.

 

http://youtu.be/QN38vHZjWXw

In de tweede film zie je een bekende. Het is bekend dat Google de grootste sponsor is van de Barak Obama campagne. Zijn vrouw Michelle is ook regelmatig te zien. Daarnaast komen veel bekende Amerikanen op hangout sessies.


Er is een speciale plugin voor doven. Deze plugin zet gebarentaal om in spraak. Te gek toch? Bekijk het filmpje.

 

http://youtu.be/mvWvK3uhPpM

Je kunt ook via Hangout rechtstreeks uitzenden op Youtube. Hiermee kun jij bijvoorbeeld een presentatie openbaar geven. Deze module zal nog wel veel stof doen opwaaien. Je kunt immers nu met je mobiel en straks met Google Glasses alles wat je ziet live tonen. Denk aan een bioscoop film, een sportwedstrijd of een popconcert.

 

 

Via Youtube Capture kun je ook rechtstreeks met je mobiel op Youtube uitzenden.

Momenteel alleen beschikbaar op de Apple. Raar, maar waarschijnlijk snel ook op Google eigen Android.

 

 

Oefening

Oefening: Start een Hang-out sessie

Oefening: Start een Hang-out sessie

Dit is de leukste oefening. Probeer een hangout sessie. Kijk of iemand van je vrienden online is.

 

Hoe maak je een Google+ bedrijfspagina?

Google+ Bedrijfspagina's

Google+ Bedrijfspagina's

Je kan meer dan alleen een persoonlijke pagina aanmaken, je kan namelijk ook een bedrijfspagina maken. Om een bedrijfspagina te kunnen maken dien je wel een persoonlijk account te hebben. Vanaf de startpagina van uw persoonlijk account kunt u aan de linkerkant een menu laten ontstaan hier staan de volgende opties: Profiel, Mensen, Foto’s, Populair op Google+, Communities, Evenementen, Hangout On Air, Pagina’s, Lokaal, Games en instellingen. Voor het starten van een bedrijfspagina moet u klikken op de opties Pagina’s. Als dit de eerste keer wordt dat u op deze pagina komt ziet u een voorbeeld pagina, maar rechtsboven is een knop genaamd ‘Een pagina maken’ die heeft u nodig om een nieuwe pagina te maken.

Als u hier op geklikt heeft komt een bij een soort keuzemenu.  Deze keuze is belangrijk om later met de bedrijfspagina op de juist pagina’s weergeven te worden. De keuze bestaat uit:

Lokale onderneming of plaat: Deze optie is vaak voor bedrijven als bijvoorbeeld hotels, restaurants, winkels of diensten.

Product of merk: kleding, auto’s, elektronica, financiële dienstverlening.

Bedrijf, Instituut of organisatie: bedrijven, organisaties, instellingen en non- profits.

Kunst, ontspanning of sport: films, tv, muziek, boeken, sport of shows.

Overig: dit kunt u kiezen als u niet in de andere categorieën past.
Dus bij een bedrijfspagina maken hoeft u er niet vanuit te gaan dat u altijd gewoon bij categorie ‘Bedrijf, instituut of organisatie’ hoort.

Met het voorbeeld maken we wel gebruik van deze categorie. Ook binnen deze categorie heb je keuzes dit gaat om welke branche je actief bent. Als u hier een keuze heeft gemaakt is de volgende stap om een naam te geven aan uw bedrijfspagina. Vaak is dit de naam van het bedrijf. Ook kunt u bij deze stap ook uw externe site invullen en de privacy instellen. Vervolgens moet u uiteraard akkoord gaan met de voorwaarden om op de knop ‘doorgaan’ te kunnen klikken.

U kunt  uw bedrijfspagina personaliseren door net als bij uw persoonlijke profiel de profielfoto en omslagfoto aan te passen aan de huisstijl van uw bedrijf bijvoorbeeld.

Google+ Bedrijfspagina's

Google+ Bedrijfspagina's

De profielfoto moet wel van het juiste formaat zijn om geüpload te kunnen worden, zoals de melding aan geeft minimaal 250 breed en 250 hoog moet zijn. Als u een eigen profiel- en omslagfoto heeft kunt u rechtsonder klikken op ‘Voltooien’. Uw profiel wordt dan opgeslagen. Als u dan vervolgens voor het eerst op uw bedrijfspagina komt zullen verschillende ballonnetjes verschijnen met handige tips of uitleg over het gebruik van verschillende functies. Laten we voor de zekerheid alle stappen nog eens doornemen.

[FILMPJE 8  BEDRIJFSPAGINA MAKEN 4,01]

??? Link ???

  1. 1.      Begin weer op de startpagina en open het menu aan de linkerkant.
  2. 2.      Kies vervolgens de knop ‘Pagina’s’.
  3. 3.      U komt nou terecht op de pagina waar de mogelijkheid is om een eigen pagina te maken. Dit doet u door op de blauwe knop rechtsboven te klikken met de tekst ‘Een pagina maken’.
  4. 4.      Vervolgens krijgt u vijf opties die al eerder genoemd zijn in dit voorbeeld kiezen we voor ‘bedrijf, instituut of organisatie’.
  5. 5.      Vervolgens krijgt u de keuze om een categorie te kiezen. In dit voorbeeld kiezen we voor ‘gezondheid’.
  6. 6.      Als u dit gekozen heeft kunt u op de blauwe knop klikken met de tekst ‘Volgende’.
  7. 7.      Nu komt u terecht bij stap 2 van de 3 stappen die er zijn om een eigen pagina te maken. Nu kunt u een naam invoeren voor uw bedrijfspagina. In dit voorbeeld gebruiken we de naam ‘123psychologie’.  Ook kan er een website worden toegevoegd. In dit voorbeeld is dat ‘www.123psychologie.nl’
  8. 8.      Wanneer u alle velden heeft ingevuld en u een vinkje heeft gezet bij ‘ik ga akkoord..’ kunt u op de rode knop ‘doorgaan’ klikken.
  9. 9.      En u heeft vanaf nu uw eigen bedrijfspagina, natuurlijk krijgt u nu weer opties zoals bij het aanmaken van een persoonlijke pagina. Zoals het instellen van een profielfoto en een omslagfoto. Wanneer uw beiden foto’s heeft ingesteld kunt u klikken op de blauwe knop rechtsonder ‘voltooien’.
  10. 10.  Wanneer u op voltooien heeft geklikt komt u op uw pagina. Er zullen de eerste keer verschillende tekstballonnetjes verschijnen deze kunnen u opweg helpen met de eerste informatie toevoegen of geven toelichting over verschillende zaken.
  11. 11.  Onder het kopje ‘mensen’ kunt u aangeven wie uw pagina kan zien.  Wanneer u uw keuze heeft gemaakt kunt u rechtsonder klikken op de blauwe knop ‘opslaan’.

 

Laten we nog eens even naar een paar voorbeelden kijken van bedrijvenpagina’s. Doe inspiratie op.

 ??? Link ???

Maak nu zelf uw bedrijfspagina aan. Gefeliciteerd vanaf nu heeft u een nieuwe bedrijfspagina aangemaakt.

Google+ Maak een eigen bedrijfspagina

Google+ Maak een eigen bedrijfspagina

Bedrijfspagina laten verifiëren

Bedrijfspagina laten verifiëren

Bedrijfspagina laten verifiëren

Momenteel zijn er twee typen pagina’s op Google zichtbaar voor één bedrijf. Enerzijds zijn er pagina’s met een bedrijfsvermeldingen met scores en recensies, anderzijds zijn er lokale Google+ pagina’s met sociale functies. Geverifieerde lokale Google+ pagina’s beschikken over de functies van beide pagina’s. De eerste stap die bedrijven daarom dienen te zetten is het aanmaken een verifieerd Google+ account. Wanneer een bedrijfseigenaar een lokale Google+ pagina verifieert, wordt een eventuele bestaande vermelding voor het bedrijf samengevoegd met de lokale Google+ pagina om één pagina te maken. Hierop wordt dan een vinkje weergegeven die aangeeft dat de pagina is geverifieerd.

.

 

 

+1 knop toevoegen aan je website
Het is belangrijk voor je website om een + knop te hebben. Immers andere kunnen dan door je pagina’s te delen  hun volgers attenderen op jouw pagina. Bovendien stijgt je pagina iedere keer wanneer er op de +1 geklikt wordt. Zeker wanneer dit gebeurt door iemand met autoriteit.

Google heeft een speciale pagina gemaakt om aan de +1 knop te komen. Deze bevat wel wat technische delen, dus misschien wil je het liever uitbesteden aan je websitebouwer. Kies het soort knop dat je wilt en de taal. Kopieer daarna de twee scripts die Google genereerd. Deze moet je op de pagina zetten. Het is niet 100% zeker dat Google de url van je pagina goed kent. Mogelijk wordt deze aangeroepen met parameters. Daarom vraagt Google om via een speciale tag, de zogenaamde canonical. Je kunt ook je url vermelden als parameter in het script veld. Indien je een goed CMS hebt zoals WordPress zijn er meerdere plugins die het nog eenvoudiger maken.

Google+ evenement toevoegen aan bedrijfspagina

Google+ evenement toevoegen aan bedrijfspagina

Laten we nu even een evenement toevoegen. Misschien geeft u een cursus, houdt u een open dag of gewoon een borrel voor klanten.

FILMPJE 9 EVENEMENT TOEVOEGEN OP BEDRIJFSPAGINA 1,36

???Link???

  1. 1.      Begin op de startpagina van uw bedrijfspagina en open het menu aan de linkerzijde van het scherm.
  2. 2.      Door aan de linkerzijde van het scherm het menu te openen komen er verschillende knoppen tevoorschijn. Klik op de knop ‘Evenementen’.
  3. 3.      Klik op de blauwe knop in het kader met de tekst ‘Evenement maken’.
  4. 4.      Hierna komt er een pop up scherm waar u verschillende informatie kan invullen zoals: Titel van het evenement, Locatie, begintijd , eindtijd, details en voor welke personen het bedoelt is ( bepaalde kringen of openbaar)
  5. 5.      Naar alles ingevuld te hebben kunt u op de groene knop rechtsonder in het popup scherm klikken met de tekst ‘Uitnodigen’.

 

Koppel uw Google+ bedrijfspagina aan uw website

Je kunt op 2 levels een site koppelen aan je Google+.

Een website kan 1 eigenaar hebben (publisher), maar meerdere schrijvers (Authors). Een schrijver kan op meerdere sites actief zijn.

Een publisher koppel je aan een bedrijfspagina en een Author aan je persoonlijke pagina. Denk aan een blog met veel gastbloggers. De eigenaar is vaak een uitgever. Op het blog schrijven meerdere experts artikelen. Hoe belangrijker de uitgever, hoe hoger de Google+ bedrijfspagina zal scoren en andersom.  Indien op het blog een belangrijke schrijver iets post zal dat artikel hoger scoren. Hierover meer bij de Author ranking.

Het koppelen tussen Google+ bedrijfspagina en je website gebeurt op 2 niveaus.
Ten eerste geef je in je website aan dat jij de publisher bent door een zogenaamde TAG op te nemen met de url van je Google+ bedrijfspagina.
In stap 2 geef je aan bij je instellingen van je Google+ bedrijfspagina aan dat jij een bijdrage aanlevert aan je website.
Je kunt eigenaar zijn van meerdere websites.  Echter een website heeft maar 1 eigenaar.

Bekijk alle delen betreft de Google plus Cursus. Dit is het derde deel van een vierdelige cursus.

By | 2017-10-18T07:31:51+00:00 augustus 15th, 2013|blog, google, Google Plus, Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.