Google onthult digitale muziekwinkel

//Google onthult digitale muziekwinkel

Google onthult digitale muziekwinkel

Google-musicGoogle heeft woensdagavond de langverwachte digitale muziekwinkel Google Music onthuld.

De dienst komt acht jaar na de lancering van de iTunes Store van Apple en doet in principe hetzelfde. Toch heeft Google een grote kans te slagen op de muziekmarkt.
In Google Music kunnen gebruikers digitale liedjes opslaan en kopen. Losse nummers gaan ongeveer 1 dollar kosten, vergelijkbaar met de prijzen in iTunes. Wel geeft Google elke dag een nummer gratis weg.
Voor Google Music heeft de zoekgigant contracten gesloten met Universal Music Group, Sony Music Entertainment en EMI. Met Warner is nog geen overeenkomst bereikt. In totaal zijn nu al acht miljoen nummers beschikbaar, op termijn zullen dit er 13 miljoen worden.
Voorlopig kunnen wel alleen consumenten in de Verenigde Staten gebruikmaken van de dienst. Wanneer de muziekwinkel naar Europa komt is niet bekend.

Kansen
Ondanks de immense populariteit van iTunes zijn er een aantal kansen voor Google Music. Zo bieden artiesten exclusieve content aan in de muziekwinkel van Google, bijvoorbeeld opnames van concerten.
Daarnaast is de muziekwinkel van Google niet alleen beschikbaar als webapplicatie voor op pc’s, maar ook op alle smartphones uitgerust met het mobiele besturingssysteem Android. Er zijn inmiddels 200 miljoen Androidapparaten geactiveerd.
Al deze gebruikers kunnen nu heel gemakkelijk muziek aanschaffen in de digitale winkel terwijl iTunes alleen met een omweg te gebruiken is. Bovendien zal Google links naar de muziekwinkel aanbieden bij muziekvideo’s op Youtube.

Google+
Google heeft ook een integratie met het sociale netwerk Google+ in het leven geroepen. Gebruikers van Google Music kunnen aangekochte muziek delen met hun contacten op Google+. Deze contacten kunnen de
nummers dan kort beluisteren en eventueel aanschaffen.

 

By | 2017-10-18T09:57:36+00:00 november 17th, 2011|google|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.