Google lanceert real – time Analytics

/, Google Analytics/Google lanceert real – time Analytics

Google lanceert real – time Analytics

Gister heeft Google een update van hun beroemde Analytics-programma gelanceerd genaamd Real-time Analytics. Zoals de naam al aangeeft is het nu bij Google Analytics ook mogelijk om actuele data te zien, hierbij bestaand nu ook de mogelijkheid om de reacties via social media te volgen.

Google lanceert vandaag ook een nieuw Google Analytics Premium product, die gericht is op zakelijke bezoekers. Met deze instant statistieken kun je heel gemakkelijk het effect meten van bijvoorbeeld Twitter Tweets of post op Facebook, hierdoor kun je goed meten wat de beste manier is om verkeer richting je site te krijgen. Ook is het nu gemakkelijker geworden om je campagnes te volgen en daarbij nu  real-time aanpassingen in te doen.

real-time analytics

Om gebruik te maken van deze nieuwe Analytics moet je wel gebruik maken van de nieuwste versie van Google Analytics. Gebruik je de nieuwste versie nog niet dan kan je deze eenvoudig updaten door op de rode link te klikken met “nieuwe versie” die rechtsboven in het scherm staat. Ondanks dat Google de update gister heeft gelanceerd zal het waarschijnlijk nog even duren voordat iedereen deze ook daadwerkelijk kan gebruiken. Als je niet kan wachten staat hier een formulier om de update eerder te kunnen activeren.

Grote veranderingen
Google gaat de navigatie van het dashboard eenvoudiger maken, er komen nu drie tabladen in te staan: Home, Standard Reporting en Custom Reporting, dit is allemaal bedoeld om het overzicht op je belangrijkste Analytics data nog gemakkelijker te maken. Real-time zal dan waarschijnlijk onder het tabje home komen te staan, omdat je hierop alle live data kunt vinden. Google heeft bij de standaard rapporten nu ook een zoekfunctie toegevoegd, zodat het gemakkelijker is om specifieke data op te roepen.

Nieuw Premium pakket
Dit nieuwe pakket zal alleen voor bedrijven met een grootte portemonnee  van toepassing zijn. Deze betaalde versie van Analytics is er voor het “kleine” bedrag van 150.000 Dollar en bied de mogelijkheid om data sneller te verwerken, extra tools en een 24/7 support. Dit pakket is vooralsnog alleen beschikbaar in de VS, Canada en Engeland.

By | 2017-10-18T09:58:49+00:00 september 30th, 2011|google, Google Analytics|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.