Na het loskoppelen van Google labs afgelopen zomer heeft het bedrijf aangekondigd dat ook Picnik, Sky Map, Urchin, Needlebase en Google Message Continuity vanaf april uit de lucht gehaald worden (of althans geen aparte divisies meer zullen zijn binnen Google).

De primaire reden wordt gevormd door het bedrijf, met op dit moment meer dan 40 basisproducten en honderden dochter- en zuster-applicaties, alle hens aan dek nodig heeft wat betreft social media, mobiele applicaties en cloud-producten.

Zelfs in een bedrijf met meer dan 30.000 werknemers is het voor Google simpelweg geen optie om zo’n groot palet aan producten en services aan te bieden als het de afgelopen jaren heeft gedaan. Er is behoefte aan focus, zowel financieel, strategisch als organisatorisch.

Alles wijst erop dat Google haar prioriteiten opnieuw heeft geëvalueerd en tot de conclusie is gekomen dat enkel een focus op creativiteit en vrijheid niet genoeg zal zijn om te overleven (en zegevieren) op de social media-, mobiele- en cloud-markt.

(Bron: TechCrunch)

 

Nieuwsbrief actie gemist?

Klik hier om de alle nieuwsbrieven te zien