Google gaat op dieet

//Google gaat op dieet

Google gaat op dieet

Na het loskoppelen van Google labs afgelopen zomer heeft het bedrijf aangekondigd dat ook Picnik, Sky Map, Urchin, Needlebase en Google Message Continuity vanaf april uit de lucht gehaald worden (of althans geen aparte divisies meer zullen zijn binnen Google).

De primaire reden wordt gevormd door het bedrijf, met op dit moment meer dan 40 basisproducten en honderden dochter- en zuster-applicaties, alle hens aan dek nodig heeft wat betreft social media, mobiele applicaties en cloud-producten.

Zelfs in een bedrijf met meer dan 30.000 werknemers is het voor Google simpelweg geen optie om zo’n groot palet aan producten en services aan te bieden als het de afgelopen jaren heeft gedaan. Er is behoefte aan focus, zowel financieel, strategisch als organisatorisch.

Alles wijst erop dat Google haar prioriteiten opnieuw heeft geëvalueerd en tot de conclusie is gekomen dat enkel een focus op creativiteit en vrijheid niet genoeg zal zijn om te overleven (en zegevieren) op de social media-, mobiele- en cloud-markt.

(Bron: TechCrunch)

 

By | 2017-10-18T09:56:40+00:00 januari 22nd, 2012|Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.