Google+, de laatste statistieken (infographic)

/, Google Plus, Infographics, Social Media/Google+, de laatste statistieken (infographic)

Google+, de laatste statistieken (infographic)

Zoekmachine Google lanceerde 28 juni 2011 het sociale netwerk Google+. Inmiddels zijn we een jaar verder en stijgt het aantal gebruikers nog elke dag fors.

Onlangs werd bekend dat Google+ de grens had bereikt van 100 miljoen actieve leden wereldwijd. Volgens Bradley Horowitz (medewerker van Google) is Google+ daarmee het snel groeiende product ooit. De onderstaande infographic (bron: Website-monitoring) laat zien dat de meeste gebruikers van Google+ in de Verenigde Staten wonen (31,5%). Ook in India (13,7%) en Brazilïe (5,4%) wonen veel gebruikers van het social media platform. De meeste gebruikers van Google+ zijn man, student en vrijgezel.

De onderstaand infographic bestaat uit een tijdlijn van belangrijke mijlpalen van Google+. De eerste maanden toen Google+ bestond was het social media platform alleen toegankelijk voor gebruikers via een uitnodiging. Pas vanaf september 2011 werd het netwerk opengesteld voor iedereen vanaf 18 jaar. Jongeren onder de 18 jaar kunnen vanaf januari van dit jaar een account aanmaken. Merken en organisaties kunnen vanaf november 2011 een pagina aanmaken met Google+ Pages.

Google+ bracht verschillende functies uit. De meest populaire is de “+1-knop”. Deze knop wordt dagelijks 5 miljard (!) keer gebruikt om content en andere zaken onder de aandacht te brengen. Sinds september 2011 kunnen leden hun volgers in circles plaatsen en deze met elkaar delen. Google heeft vertrouwen in de toekomst van Google+. Het verwacht in december 2012 de grens te bereiken van 400 miljoen gebruikers. De vraag is echter of dit niet wat te optimistisch is ingeschat.

Meer informatie, feiten en cijfer over Google+ in onderstaande infographic:

Vanaf morgen start de Google+ introductie. Daarin wordt elke dag in een artikel een onderdeel van Google+  beschreven!

 

By | 2017-10-18T09:55:51+00:00 juli 12th, 2012|google, Google Plus, Infographics, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.