Google+: Circles (Deel 2 Google+ serie)

/, Google Plus, Social Media/Google+: Circles (Deel 2 Google+ serie)

Google+: Circles (Deel 2 Google+ serie)

Om Google+ goed te gebruiken is het essentieel dat je Circles begrijpt. De zoekmachine gigant geeft niet alleen de optie om vrienden met iemand te worden zoals op Facebook, of iemand te volgen zoals op Twitter. In plaats daarvan geeft Google+ je nog meer controle over wie je content ziet.

Circles geeft de mogelijkheid om vrienden te slepen en in een bepaalde groep te plaatsen. Zo worden je vrienden gecategoriseerd. Op deze manier kan je bijvoorbeeld je moeder in de “Familie” circle plaatsen en je baas in de “Werk” circle. Je kan zoveel mogelijk circles maken als je wilt. Het is echter niet aan te raden om  teveel circles te maken, anders wordt Google+ onoverzichtelijk.

Vrienden toevoegen aan circles doe je door ze simpelweg te slepen naar een circle. Je kan vrienden in zoveel mogelijk circles indelen. In eerste instantie doet Google suggesties voor vrienden uit de Google Contacten. Ook kunnen vrienden toegevoegd worden door een adresboek van Yahoo!, Hotmail, etc. Iemand uit een circle halen kan door deze persoon aan te klikken en uit de circle te slepen.

Door op een circle te klikken krijg je meer opties met betrekking tot het toevoegen en verwijderen van mensen. Ook kan je je circle een nieuwe naam geven, een korte beschrijving, het nieuwsoverzicht voor de desbetreffende circle laten zien etc.

Maar waarom zou je überhaupt circles maken? Het antwoord is simpel: je wilt verschillende dingen met verschillende mensen delen. Je wilt een foto tijdens een vriendenuitje delen met je goede vrienden en een link met betrekking op je werk met je collega’s. Google+ geeft de mogelijkheid om complete controle te krijgen over wat je deelt en met wie.

Hieronder een screenshot van de pagina circles op Google+:

By | 2017-10-18T09:55:50+00:00 juli 18th, 2012|google, Google Plus, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.