Al jouw nieuws in je eigen Glossi!

/, Google Plus, LinkedIn, twitter/Al jouw nieuws in je eigen Glossi!

Al jouw nieuws in je eigen Glossi!

Glossi is vers, nieuw, mooi, leuk, gratis, handig en beta.

internet-marketing-nederland-al-jouw-nieuws-in-je-eigen-glossi1Glossi is een handige manier om al je social media samen te voegen tot, jawel, een leuke pagina in de vorm van een magazine of glossy. Als je over de content op je pagina gaat, zie je rechtsboven een icoontje van een vierkantje met een pijl. Klik erop je kan de content delen op je persoonlijke Facebook- en Twitteraccount.

Het werkt heel simpel. Op glos.si claim je je naam. En dan begin je met het toevoegen van je social media profielen (links onder je profielfoto staat ‘edit profile’, wat je daarvoor kan gebruiken). Let op dat je niet nog ergens met een ander social media account staat ingelogd! Je bent namelijk zo (verkeerd) verbonden.

Zodra je Glossi verbonden hebt met Facebook, zal je zien dat Glossi je Facebook coverfoto overneemt. Ook je profielfoto wordt overgenomen. De maten van deze foto’s komen niet mooi overeen dus zal je je foto’s moeten aanpassen. Anders dan bij Facebook, zit de coverfoto vast aan de bovenkant van je scherm in plaats van de bovenkant van de pagina. Dit kan je zien als je naar beneden scrollt. Je naam, gegevens en icoontjes verschijnen vanzelf met het toevoegen van social media profielen. Zodra ik LinkedIn toevoegde, kreeg ik meteen een extra regel met mijn huidige werk. Deze gegevens zijn allemaal aan te passen. Klik hiervoor op ‘edit profile’.

Hieronder vind je de maten van de coverfoto en profielfoto. Houd rekening met de achtergrondfoto: die is pas goed te zien na 906 pixels in de breedte en 238 pixels in de hoogte, omdat er nog een overlay met tekst overheen komt.

Coverfoto:
Breedte:  1200 pixels
Hoogte:  505 pixels

Profielfoto:
Breedte: 249 pixels
Hoogte:  241 Pixels

Je kan de volgende social media accounts koppelen:
Twitter, Foursquare, Instagram, Tumblr, Facebook, Google+, Flickr, Pinterest, Dribbble, Vimeo, LinkedIn. Als laatste is het mogelijk je website(s) via RSS te koppelen. Simpelweg de link naar je website(s) invullen en het werkt. De Newsstand is een overzichtspagina van alle content van je subscribers. Als je nog geen subscribers hebt, geeft Glossi een pop-up met de mogelijkheid invites te sturen naar je contacten van Facebook en Twitter. Er volgt een lijst van contacten die ook een Glossi hebben en daarna  een lijst van contacten die je een invite kan sturen. Met Facebook is het niet anders, alleen vraagt Facebook je nog even opnieuw in te loggen. Om je vrienden uit te nodigen klik je op je naam en ‘invite friends’. Zoals je ziet als je hiermee aan de slag gaat, werkt dit niet heel snel. Elke vriend (van Facebook en Twitter tot nu toe) stuur je apart een bericht.Om op een leuke manier in contact te komen met nieuwe mensen en hun profielen kun je rechtsbovenin op de gekronkelde pijlen klikken, je krijgt dan random andere Glossi profielen te zien. Het is mogelijk content van jezelf en andere gebruikers te ‘liken’ en ‘reposten’. Als je content van een ander repost komt dit op je eigen pagina te staan.

Privacy
Glossi post niets wat je op een andere pagina hebt afgeschermd. Dus de berichten op Facebook die niet openbaar zijn, komen ook niet op Glossi.

Screenshot Glos.si IMNL

Support
Toen ik een e-mail naar de makers  van Glossi stuurde met een vraag, had ik binnen een halve dag een helder antwoord.

Glossi zakelijk
Het is mogelijk om je Glossi pagina te gebruiken als website. Dit is de eerste 30 dagen gratis, tenzij je 3 vrienden zover krijgt lid te worden van Glossi, dan is het gratis (voor de link klik rechtsboven op je naam, settings, custom domain). Glossi ziet er uitnodigend uit en is makkelijk bij te houden. Je hoeft nooit meer een nieuwsbrief te typen met content die al op je sociale media staat. Het enige nadeel is dat je geen call to action toe kan voegen en dat je de content die niet in je nieuwsbrief moet, moet verwijderen van je Glossi.

Gebruikersgemak
Glossi werkt gemakkelijk. Zoals de pagina van IMNL er nu uitziet, heb ik niet meer dan alle sociale media gekoppeld en de headerfoto aangepast. Door de lezer van je Glossi is de lay-out te wijzigen in alleen filmpjes, artikelen of foto’s. Onder de profielfoto staan de 4 icoontjes om dit te doen.

Extra’s voor Premium Members
Het is mogelijk je Glossi pagina te verbinden met je zakelijke Facebook pagina, maar dan moet je wel premium member zijn. Je kan je Glossi dan ook op je eigen webruimte zetten met je eigen domeinnaam. Er zijn verschillende designs mogelijk en je kan een Google Analytics tracking code installeren, zodat je zicht hebt op de bezoekersstatistieken van je pagina. Binnenkort kan je als premium member meerdere subpagina’s toevoegen en meerdere accounts per netwerk instellen.

Voor meer informatie en een 30 dagen gratis trial: http://www.glos.si/poweredby

Als ‘gewone’ member is Glos.si gratis.

Conclusie
Glossi is absoluut in opkomst en ondanks dat er nog wat schoonheidsfoutjes inzitten ziet Glossi er al super uit. De mensen achter Glossi zijn erg vriendelijk, grappig (ze noemen hun privacy policy ‘the boring stuff’) en behulpzaam.

Wat denken jullie van glos.si? Wat valt jullie op? Laat het me weten!

internet-marketing-nederland-al-jouw-nieuws-in-je-eigen-glossi

By | 2017-10-18T09:55:47+00:00 augustus 15th, 2012|Facebook, Google Plus, LinkedIn, twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.