Gesponsorde succes-verhalen

//Gesponsorde succes-verhalen

Gesponsorde succes-verhalen

Het is mij opgevallen dat steeds meer social media platformen gebruik gaan maken van gesponsorde succes-verhalen. Facebook maakt daarbij gebruik van Ticker, waarbij gesponsorde nieuwsberichten getoond worden.

facebook-ticker

YouTube is ook steeds meer gesponsorde video’s aan het promoten, vaak zijn dit succes-verhalen vanuit grote bedrijven. Zo kwam ik vanochtend het volgende filmpje van Chevrolet tegen.

http://youtu.be/bz-nO6WvOYw

Als we YouTube als voorbeeld nemen, zijn zulke gesponsorde succes verhalen natuurlijk een prachtige manier om het voor beide partijen aantrekkelijk te maken. Daarmee bedoel ik, dat veel mensen het leuk vinden om naar succes verhalen te kijken. Doordat veel mensen de video-link naar elkaar doorsturen, groeit het aantal bezichtigingen voor YouTube. Maar tegelijkertijd wordt er met Chevrolet een band opgebouwd tussen de autobouwer en toekomstige klanten.

Misschien is dit ook iets voor jouw bedrijf?

Voor het maken van gesponsorde video’s heeft YouTube zelf een handleiding beschikbaar gesteld.

Daarbij is goed te zien, dat de strategie voor het gebruik van social media steeds serieuzer wordt genomen door bedrijven. Was het aan het begin meer, van we moeten meedoen, dus we doen maar wat. Nu word er veel gerichter gebruik gemaakt van de beschikbare social media kanalen.

Het is daarom ook van belang, om als bedrijf eerst je social media strategie op te zetten. In “welke-social-media-moet-ik-gebruiken” heb ik het één en ander uitgelegd over het nadenken van de strategie en welke keuzes er gemaakt moeten worden.

 

By | 2017-10-18T09:57:35+00:00 november 23rd, 2011|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.