‘Facebook eind 2011 naar de beurs’

//‘Facebook eind 2011 naar de beurs’

‘Facebook eind 2011 naar de beurs’

De geruchten dat Facebook de stap naar de beurs zal gaan maken circuleren al langere tijd, maar volgens een anonieme bron is deze stap dichterbij dan ooit.

De beursgang van het sociale netwerk zal nog voor het einde van dit jaar een feit zijn, aldus de bron die het van meerdere Facebookwerknemers zou hebben gehoord. “Er wordt binnen Facebook de laatste zes weken steeds vaker gepraat over de beursgang. Zuckerberg heeft herhaaldelijk gezet dat het eraan zit te komen en dat heeft hij nooit eerder gezegd in de geschiedenis van Facebook”, laat de bron weten aan Business Insider.
Tegelijkertijd zegt een andere bron die betrokken zou zijn bij de beursgang dat het nog wel even kan duren voordat de populaire website de stap naar de beurs zet. Facebook zou nog niet eens uitgiftebegeleidende banken hebben gekozen die betrokken moeten zijn bij het uitbrengen van de aandelen. Ook het prospectus, het document waarin het bedrijf de financiële situatie schetst, zou nog niet geschreven staan.


Aandeelhouders

Eerder dit jaar schreef de krant Financial Times dat Facebook een beursgang voor eind 2012 voorbereidt. Kenners hielden tot dan altijd rekening met een beursnotering in april volgend jaar, omdat het sociale netwerk meer dan 500 aandeelhouders heeft.
Volgens de regels van de Amerikaanse financiële toezichthouder SEC moet een bedrijf zijn resultaten publiceren als die grens overschreden wordt. In januari heeft Facebook het aantal van 500 aandeelhouders bereikt en dat betekent dat het zijn cijfers in april 2012 voor het eerst moet openbaren. Veel bedrijven grijpen dat moment aan voor een beursgang, maar dat is niet verplicht.
De potentiële waarde van Facebook werd eerder dit jaar vastgesteld op ongeveer 66,5 miljard dollar (ruim 48 miljard euro).

bron: www.nu.nl

By | 2017-10-18T09:57:35+00:00 november 22nd, 2011|Facebook|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.