één dag internet

Ik dacht: ” zou het niet leuk om te kijken wat er nou allemaal gebeurd in één dag internet”. Internet gaat natuurlijk niet naar bed en er wordt ook geen pauze gehouden. Om het bij internet marketing te houden heb ik gekeken naar de meest voorkomende social media.

 

Social_media_cijfersDus, wat gebeurt er nou in 24 uur:  2.160.000 blog post, 86.400 nieuwe blogs gestart, 864.000 video’s geüpload op YouTube, 113.760.000 Facebook prikbord berichten, 1.000.800.000 Facebook status updates en er worden 160.000.000 Twitter tweets verstuurd.

 

 

 

 

Als je deze getallen ziet is het wel duidelijk hoeveel content er per dag wordt verstuurd, maar dat betekent ook dat er per dag heel veel kansen liggen om met internet marketing de juiste doelgroep te bereiken. Gegevens uit Amerika laten zien dat 53%  van de tijd die gebruikers dagelijks op internet doorbrengen, besteed wordt om informatie tot zich te nemen.  90% Van de marketing bureaus gebruiken daarom content marketing en 51% is van plan om het internet marketing budget voor volgend jaar te verhogen.

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.