Ik heb een dubbele Facebook-bedrijfspagina… en nu?

//Ik heb een dubbele Facebook-bedrijfspagina… en nu?

Ik heb een dubbele Facebook-bedrijfspagina… en nu?

Stel: u claimt op Facebook een bedrijfspagina. U vult deze met aantrekkelijke content, verzamelt vele likes etc. In het kort: u doet, voor zover u weet alles goed.

Al zoekende op Facebook vindt u een “plaats” met dezelfde naam als uw bedrijf. Zelfs hetzelfde adres! U heeft echter nog nooit van deze “plaats” gehoord, laat staan gezien. Als u verder leest ziet u dat deze plaats een niet te verwaarlozen aantal likes heeft en dat er regelmatig mensen in-checken op deze plaats.. een problematische situatie begint zich te presenteren.

Hoe voegt u nu deze twee pagina’s samen? En hoe zorgt u ervoor dat mensen in kunnen checken op uw bedrijfspagina?
Het claimen van de desbetreffende plaats is vrij eenvoudig:

  1. Ga naar desbetreffende plaats. Klik rechtsboven op de button met de tekst “Ken je de eigenaar”. Een popup springt tevoorschijn waarin u een e-mailadres kunt invullen van de eigenaar van de plaats (u dus).
  2. U vult uw e-mailadres in.
  3. U ontvangt een e-mail van Facebook met een link naar een pagina waarop u de plaats kunt claimen.
  4. Volg de stappen op deze pagina.

Tot zover is het proces niet veel anders dan het claimen van een ‘normale’ bedrijfspagina.

Bij het samenvoegen van de twee pagina’s gaat het echter nogal eens fout.

Omdat een video meer zegt dan tienduizend woorden vindt u hieronder een video-tutorial (in het Engels weliswaar) waarmee het samenvoegen van de pagina’s stap voor stap wordt uitgelegd.

Tip: verander de taal van uw Facebook-profielen naar Engels, dat maakt het volgen van de video aanzienlijk eenvoudiger.
Hoe u dat doet ziet u hieronder.

  1. Klik in Facebook op het pijltje rechtsboven in uw venster (naast “startpagina”) en selecteer “account-instellingen”
  2. Klik in de balk getiteld “taal” op “bewerken” en wijzig de taal naar “English (US)”.

En? Is het gelukt? Laat het ons weten door een reactie te plaatsen.

By | 2017-10-18T09:56:27+00:00 mei 8th, 2012|Facebook|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.