De kracht van “like”

/, Social Media/De kracht van “like”

De kracht van “like”

Een jaar na het lanceren van de Like button door Facebook, hebben al meer dan 2,5 miljoen sites de button opgenomen in hun navigatie. Deze simpele tool heeft binnen dat
jaar een sterke invloed gekregen voor het opbouwen van relaties. Link building
is helemaal in en biedt veel verschillende mogelijkheden bij de inzet van
internet marketing.

De button is een stukje code van Facebook, die voor iedereen met een Facebook account
beschikbaar is. Maak de button aan, zorg dat deze op een duidelijk plek in de
website geplaatst wordt zodat bezoekers hem gemakkelijk kunnen vinden en aan
kunnen klikken. Is het echt zo simpel? Ja!

Nederland-internet

Maar wat doet zo’n Like button dan voor mijn site zal je denken, als een bezoeker van
jouw site of webshop op de button klikt wordt jouw site geliked en verschijnt
deze in nieuwsfeed van alle facebook vrienden van de bezoeker. Hierbij wordt
dan meteen een link geplaatst zodat deze vrienden direct naar jouw site of
webshop worden door gelinkt, dit betekent dus dat er met 1 handeling een enorm
bereik te halen is. En het is natuurlijk fijn dat er alleen positief beoordeeld
kan worden.

Via deFacebook fan page is het mogelijk om bezoekers die jou geliked hebben een
bedank bericht te sturen en daarbij in het vervolg natuurlijk ook andere site
gerelateerde informatie. Deze berichten komen in volgorde van populariteit op
de nieuwsfeed van de Facebook pagina te staan, de gene waarvan andere Facebook
gebruikers zeggen dat het een goed bericht is staan dan ook bovenaan. Het is
dan ook belangrijk om de juiste berichten te versturen en zo de bovenste plek
te veroveren.

Kijkend naar de trend zal het social media effect steeds meer invloed krijgen op onze
zoekresultaten, we zijn namelijk een ster in het afkraken of juist ophemelen
van iemand anders zijn werk en doen dat het liefs lekker anoniem verscholen
achter onze avatar.

Deze trend is ook een van de redenen waarom Google hun eigen Like button hebben ontwikkeld,
de +1 button. Gebruikers kunnen snel en gemakkelijk aangeven welke content zij
interessant vinden en zo Google kunnen helpen met indexeren van hun
zoekresultaten.

google-plus1-knopAl deze ontwikkelingen komen weer in een cirkeltje bij jouw site of webshop uit. Jij  geeft bezoekers de kans om te oordelen over jouw site en deze sturen dat weer door naar vrienden, dit wordt dan weer opgepikt door zoekmachines en jij bent dan weer beter te vinden zonder dat je er veel werk voor hoeft te doen.

 

Meer over linkbuilding en de inzet er van is te vinden in de webshop van Nederland internet.

www.nederlandinternet.nl/internet-marketing/linkbuilding.html

By | 2017-10-18T09:59:31+00:00 september 7th, 2011|Nieuwsbrief, Social Media|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.