Coverfoto’s verdwijnen: Facebook wordt strenger

/, Facebook/Coverfoto’s verdwijnen: Facebook wordt strenger

Coverfoto’s verdwijnen: Facebook wordt strenger

Facebook wordt strenger. Dit keer zijn het de coverfoto’s van profielen en pagina’s die goed bekeken werden. Diverse pagina’s en gebruikers zullen wel gemerkt hebben dat de afgelopen dagen plotseling hun coverfoto verdween zonder aanvullende informatie van Facebook. Er werd onder andere een gebruiker van zijn Docter Who coverfoto beroofd. Toen hij probeerde de foto opnieuw in te stellen werd er aangegeven dat er een unieke foto gekozen moest worden en dat de ruimte niet bedoeld is voor advertenties of promoties. Het sociale netwerk laat weten dat het beleid verder niet veranderd is. Maar door het gebrek aan uitleg is het voor gebruikers niet duidelijk waarom hun foto’s offline werden gehaald. Er zal in dit geval een waarschijnlijk wel sprake zijn van copyrightschending. Ook is het volgens de regels van Facebook niet toegestaan om prijzen of aanbiedingen op te nemen in de coverfoto. URL’s, e-mailadressen of postadressen mogen ook niet geplaatst worden en een verwijzing naar de ‘Like’ knop is ook niet toegestaan.

internet-marketing-nederland-coverfotos-verdwijnen-facebook-wordt-strenger

By | 2017-10-18T09:55:34+00:00 december 6th, 2012|blog, Facebook|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.