Browsers vechten om marktwaarde

//Browsers vechten om marktwaarde

Browsers vechten om marktwaarde

De onderzoeksresultaten van het Amerikaanse bedrijf NetMarketShare laten zien, dat de marktwaarde van Microsoft’s Internet Explorer voor het eerst sinds de lancering onder de 50% gekomen. Gegevens laten zien dat Internet Explorer nog maar 49,58% van al het dataverkeer voor haar rekening neemt. In 2009 was deze marktwaarde nog 64.6%, deze daling komt door het groter worden de populariteit van Firefox 21,20% en Google chrome 16,59% .

marktwaarde-internet-browsers

Month Internet Explorer Firefox Chrome Safari Opera Other
December, 2010 57.09% 22.81% 9.98% 5.57% 2.21% 2.34%
January, 2011 56.00% 22.75% 10.70% 6.03% 2.25% 2.27%
February, 2011 56.77% 21.74% 10.93% 5.76% 2.12% 2.67%
March, 2011 55.93% 21.80% 11.57% 6.00% 2.12% 2.58%
April, 2011 55.11% 21.63% 11.94% 6.51% 2.11% 2.70%
May, 2011 54.28% 21.71% 12.52% 6.54% 2.01% 2.93%
June, 2011 53.68% 21.68% 13.11% 6.80% 1.70% 3.02%
July, 2011 52.72% 21.47% 13.49% 7.37% 1.62% 3.33%
August, 2011 51.59% 21.03% 14.46% 7.71% 1.58% 3.62%
September, 2011 50.97% 21.06% 15.17% 8.03% 1.58% 3.18%
October, 2011 49.58% 21.20% 16.59% 8.54% 1.49% 2.59%

 

Ook de internetbrowser van Apple is aan het stijgen had deze in december 2010 nog 5,57% nu in oktober 2011 zit de browser op 8,54% van het totale dataverkeer. De daling van Internet Exploren en de groei van de andere browsers is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat er voor Firefox, Google Chorme en Safari steeds meer applicaties beschikbaar zijn. Internet Explorer blijft daar heel erg op achter, de verwachting is dan ook dat Internet Explorer zal blijven dalen als Microsoft niet gaat inspelen op het ondersteunen van online applicaties.

De grote verliezer in de strijd om het meeste dataverkeer te verwerken is internet browser Opera, deze had in december 2010 2,21% nu in 2011 zitter ze nog maar op 1,49% van het totale dataverkeer.

By | 2017-10-18T09:57:38+00:00 november 3rd, 2011|Nieuwsbrief|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.