Tijdens het managen van een blog (oud of nieuw) is het begrijpen van de feedbacks van je lezers essentieel voor het succes van je blog. Een reden hiervoor is dat het helpt je lezers te behouden en het geeft ze de medium waarmee zij met de auteur contact kunnen maken of na kunnen denken over de posts waarvoor zij de tijd hebben genomen om op te reageren. Een tweede reden is dat het de indruk geeft dat je graag wil horen wat zij te zeggen hebben ( en dit dien je ook te willen als je van plan bent om trouwe lezers te formeren).
Door op je lezers te reageren via reacties of email bevorder je een gevoel van gemeenschap waarin jouw publiek zich nu thuis voelt of het gevoel heeft dat zij mee doen aan een hoger doel. Betrek jouw lezers zo veel mogelijk tot jouw blog omdat hun feedback essentieel kan zijn voor de vooruitgang van je blog.
Laat je lezers niet geheel de manier waarop je jouw posts maakt controleren. Uiteindelijk is het jouw blog en het is belangrijk om je eigen identiteit en stem in gedachten te houden wanneer je inhoud creëert. Feitelijk dien je ook berichten achter te laten op de blogs van andere professionals ( of tenminste , op de blog’s van de genen die voor dezelfde doelgroep schrijven). Leer de gemeenschappen kennen van andere goed gevestigde bloggers en ontdek waarom hun lezers blijven. Gebruik dan wat je geleerd hebt op je eigen blog.