Black hat SEO, Hoe het NIET moet

//Black hat SEO, Hoe het NIET moet

Black hat SEO, Hoe het NIET moet

black-hat-seoGister heb ik een post geplaatst waarin ik aangaf op welke manier je het beste een keuze kunt maken voor de perfecte domeinnaam, maar vandaag wil ik het even hebben over black hat SEO. Dit is namelijk NIET de juiste manier van internet marketing!

Google heeft deze week nog maar weer eens een waarschuwing afgegeven naar bedrijven die gebruik maken van deze sluwe manier van internet marketing. Als Google er achterkomt dat je deze tactiek inzet word je zonder pardon verwijderd uit de zoekmachine zonder kans daar op korte termijn weer geaccepteerd te worden. Dit is dus zeker een belangrijk punt om te overwegen voordat je de weg van black hat marketing inslaat. Er worden namelijk per dag 6000 website opgenomen in Google’s zwarte lijst en als je eenmaal op deze lijst staat kom er dan maar weer eens af met je goed doordachte domeinnaam.

Hieronder heb ik een infographic gevonden die black hat marketing vergelijkt met moordenaars uit films.

black-hat-infographic

Ik zal de benamingen in de infographic hieronder even nader uitleggen.

Doorway pages:

Dit zijn pagina’s die zo opgezet zijn dat bezoekers deze pagina’s vaak niet kunnen bereiken via de normale navigatie op de website. Deze pagina’s scoren vaak goed in zoekmachines en moeten er voor zorgen dat er verkeer richting de site wordt getrokken. Ze zitten vaak vol met keywords en overige content om de pagina maar te vullen. Een bedrijf wat zijn internet marketing serieus neemt zal geen gebruik maken van deze landingspagina’s.

Hidden links:

Dit zijn links die de zelfde kleur hebben als de achtergrond van je website, hierdoor kan je een hoop links creëren maar als een zoekmachine er achter komt, kom je direct op de zwarte lijst.

Scraping content:

Goede content op je site is zeer belangrijk, maar zorg er wel voor dat je deze content zelf maakt. Er zijn methodes waarbij je van andere websites content afhaalt en dit één op één naar je eigen website kopieert, dit kan effect hebben voor het creëren van backlinks maar de beste manier is gewoon zorgen voor originele content.

Cloaking:

Dit houdt in dat je steeds verschillende content richting de zoekmachines stuurt, dan die je aan je bezoekers laat zien. Ook dit is niet een juiste manier van internet marketing en de zoekmachines zullen je er ook direct uit gooien.

link spam:

Om er voor te zorgen dat je netwerk groeit, is het een goede tactiek om aan linkbuilding te doen. Hierbij bouw je connecties op met andere goed bezochte site en kan je elkaar ondersteunen in de ranking van zoekmachines. Dit werkt echter alleen goed als je gebruik maakt van goede links, het aanmaken van 1000 links met sites die toch niet bezocht worden heeft geen enkele zin. Denk daarom goed na over met welke site je wilt linken voordat je hier aan begint.

Keyword stuffing:

Dit is een methode waarbij je content onnatuurlijk vult met keywords, bijvoorbeeld door in iedere zin je website of product naam te noemen. Dit kan eventjes werken maar wordt uiteindelijk ook opgepikt door de zoekmachines en ook hierdoor zal je uit de index gegooid worden.

Het is goed om nogmaals te benadrukken dat je goed moet nadenken voordat je met internet marketing aan de slag gaat. Internet is een lange termijn traject ( met de uitzonderingen daar gelaten ). De grote jongens van het internet, zijn al jaren bezig en besteden ook al jaren aandacht aan de juiste manier van internet marketing. Wat voor het echte leven geldt is op het internet niet anders: Eerlijkheid duurt echt het langst!

By | 2017-10-18T09:57:39+00:00 november 2nd, 2011|Internet Marketing|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.