Afgelopen woensdag (18 januari) heeft Facebook haar deuren geopend voor meer dan 60 nieuwe application partners, die de basis zullen leggen voor een diepere integratie van apps in Facebook’s timeline.

Gedurende de komende maanden zal Facebook meer en meer app-developers toelaten in de hoop een in-site app store te bouwen. Er zal zo uiteindelijk, althans zo is de voorspelling, geen reden meer zijn om naar de Android market of App Store te gaan voor je apps; alles zal geïntegreerd zijn in Facebook.

De achterliggende gedachte van Facebook is, naast het feit dat ze uiteraard hun marktpositie willen versterken en verbreden, dat alle activiteiten van een gebruiker zichtbaar zullen zijn op zijn of haar timeline, of het nu fitness (Runkeeper), reizen (Air BnB) of eten (Foodspotting) is. Op deze manier zal er een einde komen aan het tijdperk van het “liken” en wordt een weg gebouwd naar een platform waarop al iemands activiteiten terug te vinden zullen zijn op de Timeline en te delen zijn met vrienden.

Het beste (of engste, het ligt er natuurlijk aan hoe je het bekijkt) is dat je je hele leven op Facebook kunt laten zien zonder het platform te verlaten.

(Bron: Wired)