7 makkelijke stappen voor het maken van goede content

/, Internet Marketing, Nieuwsbrief, Posts, Social Media, twitter/7 makkelijke stappen voor het maken van goede content

7 makkelijke stappen voor het maken van goede content

Je hoort wel vaker dat goede content waardevol is voor internet marketing. Maar weinig marketeers weten hoe je succesvol content kunt maken, waarbij de zelfpromotie van merken en bedrijven niet overduidelijk naar voren komt.

Zelfs voor wie kunnen begrijpen hoe belangrijk goede content is, kan het erg duur zijn om een goede contentstrategie op te zetten en te laten werken.

Hieronder zullen 7 gemakkelijke stappen besproken worden waar maar een klein budget voor nodig is.

1. Kijk naar wat je al hebt

Verdeel de mediaplatformen over je personeel, mede-collega’s, klanten en fans. Als je mensen in de organisatie kan vinden die graag tweeten, Facebook updaten en foto’s willen maken rondom het gebouw, kun je deze gebruiken en doelgericht inzetten. Geef deze mensen de mogelijkheid om meer content te maken over je merk of bedrijf.

2. Verdeel taken naar interesses die mensen al hebben

Als je deze persoon in de organisatie hebt gevonden die daar al mee bezig zijn of erg enthousiast zij over het maken van content, dan kunt u de taken verdelen naar hun interesse en wat zij aan content willen maken.

Deze taken kunnen het maken van foto’s zijn, video’s maken, tweeten, Facebook updaten, bloggen en de website van het bedrijf bijhouden.

3. Zoek social netwerken die bij het bedrijf passen

Kijk welke netwerken erbij passen en welke mensen uit de organisatie daar al aanwezig zijn. Vraag aan hen of deze netwerken geschikt zijn voor het bedrijf.

Heb je de juiste netwerken gevonden, betrek dan je nieuwe team hierbij. Zet deze mensen aan het werk, vertel ze waar de content kunnen plaatsen en ga aan de slag.

4. Zoek ambassadeurs

Soms zijn de beste ambassadeurs voor je bedrijf of merk niet de werknemers, maar de grootste fans. Kijk waar deze fans zitten en benader ze. Meestal zijn deze fans allang bezig met het maken van content over het bedrijf of merk.

Bijvoorbeeld, één van de meest populaire pagina’s op Facebook, Coca Cola, is gemaakt door twee fans. In plaats van het eigendom van de pagina op Facebook terug te eisen, nodigde Coca Cola de twee fans uit op het hoofdkantoor in Atlanta. De twee fans kregen te horen dat ze nog steeds het grootste gedeelte van de pagina mogen beheren en hier content op te plaatsen.

Als je geen fans kunt vinden, dan kan je ze nog altijd inspireren tot het maken van goede content. Bijvoorbeeld door een wedstrijd te houden.

5. Vul de netwerken

Maak een blog aan, een YouTube-kanaal aan, een Twitter-account aan en begin met het delen van content.  De content hier kan bestaan uit afbeeldingen, video’s, tweets, status updates of infographics. Dat laatste is één van de meest gedeelde content op het internet op het moment.

6. Zorg dat de content te delen is

Zorg ervoor dat elke content die je plaatst makkelijk te delen is. Maak gebruik van knoppen om het delen te vermakkelijken. Plaatst deze knoppen overal. Elke pagina van uw website moet een ‘leuk’-knop en ‘deel’-knop van Facebook, een ‘tweet’-knop, een e-mailknop hebben of elke andere knop, zodat de content gedeeld kan worden.

Er zijn tientallen verschillende plug-ins die makkelijk te plaatsen zijn.

7. Monitor en reageer

Het is niet de bedoeling dat je content plaatst en er niet meer naar om kijkt. Bekijk het regelmatig, houdt in de gaten wat mensen zeggen en reageer daarop. Wacht niet een week, wacht niet een dag, wacht niet een maand. Zorg ervoor dat je elke dag kijkt. Blijft dit doen tot het een tweede natuur wordt.  Als je wakker wordt, bekijk dan je Facebook- en Twitter-pagina en stuur enkele reacties. En voor je het weet, doe je dit twee of drie keer per daag en merk je niet eens hoe vaak je hiermee bezig bent.

Dit zijn de zeven stappen om een begin te kunnen maken met het creëren van goede content voor een bedrijf. Succes!

By | 2017-10-18T09:57:38+00:00 november 3rd, 2011|Facebook, Internet Marketing, Nieuwsbrief, Posts, Social Media, twitter|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.