65 essentiële handreikingen voor succesvolle e-commerce

//65 essentiële handreikingen voor succesvolle e-commerce

65 essentiële handreikingen voor succesvolle e-commerce

Er is in de loop der jaren veel onderzoek gedaan naar online koopgedrag. Het aandeel op het internet groeit nog steeds gestaag ten koste van de traditionele winkel. Het is voor webshopeigenaars daarom belangrijk om alles goed te doen. Loopt je e-commerce business niet zo goed als je zou willen? Bekijk de infographic op je gemak, het is allemaal al voor je uitgezocht!

Mooi en snel

Wat een website voor online shoppers aantrekkelijk maakt, is van veel dingen tegelijk afhankelijk. Een “lelijk” ontworpen website is voor meer dan de helft van de bezoekers een reden om niet te kopen. Handig gebruik van videomateriaal ter ondersteuning van de verkoop is ook van groot belang. Driekwart van shoppers stelt prijs op videoproductverslagjes. Online shoppers willen niet onnodig veel tijd spenderen aan hun online aankopen. Door kleine aanpassingen in het aanbod en de snelheid waarmee informatie wordt aangeboden, neemt je omzet direct toe. Bied daarnaast een goede mobiele ervaring, en gratis verzending en je zult je verkopen zien pieken.

Gemakkelijk en veilig

Ook goede betaalmogelijkheden zoals PayPal of Amazon, waarbij gegevens van de consument al bekend zijn en niet opnieuw hoeven worden ingevuld, dragen bij aan hogere verkoopcijfers. Deze versnellen de transactie. Zulke betaalsystemen geven consumenten en producenten bepaalde garanties. A/B tester VWO droeg bijvoorbeeld bij aan een 32% hogere omzet door een niet-tevreden-geld-terug-optie voor webshops in te voeren. Het omgekeerde is ook waar: bij een site zonder een veilige betaalomgeving, ziet een groot deel van potentiele klanten van hun aankoop af!

Terugbrengen en communicatie

48% van het winkelend publiek geeft aan dat het méér zou kopen als het gemakkelijker zou zijn spullen ook weer terug te brengen! . Slechts de helft van online shoppers is tevreden over de mogelijkheden die een webshop ze biedt op dat gebied.

Bied daarnaast de mogelijkheid een product- of webshopreview achter te laten (op je eigen site en op sociale media), en vertel mensen wat je doet als bedrijf voor het welzijn van je werknemers, en op het gebied van natuur en milieu. Zo ben je al een heel stuk verder goed op weg naar een succesvolle online toekomst.

Lees de hele infographic en duik in de psyche van de online shopper!

Auteur: Bram Schuijten met dank aan dr-discount.nl en Gutcher.de voor de illustraties

[responsive]Ecommerce_Consumer_Psychology_final[/responsive]

By | 2017-10-18T07:31:34+00:00 mei 10th, 2016|e-commerce|Reacties uitgeschakeld voor 65 essentiële handreikingen voor succesvolle e-commerce

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.