5 manieren om je berichten te promoten via ‘Linkedin’

//5 manieren om je berichten te promoten via ‘Linkedin’

5 manieren om je berichten te promoten via ‘Linkedin’

‘Linkedin’ wordt vaak over het hoofd gezien als een goede manier om aan ‘link building’ te doen. Wat ik een voordeel vind,  is dat de gebruikers van ‘Linkedin’ vaak met een professioneel oog naar mijn berichten kijken. Hierdoor is de kans veel groter dat er uit zakelijk oogpunt een interessante relatie kan ontstaan, of dat lezers interessante reacties  plaatsen waarvan ik van kan leren.

Linkedin

Hieronder heb ik vijf manieren beschreven waarop je berichten kan promoten en verkeer naar je profiel kan Creëren.

1.       Post je berichten op je eigen ‘Linkedin’ groep.
Als je een eigen ‘Linkedin’- groep hebt, kan je  automatische RSS – berichten naar je eigen groep laten doorsturen.

2.       Post je berichten op andere ‘Linkedin’ –  groepen.
Als je geen eigen ‘Linkedin’ –  groep hebt (Maar natuurlijk ook als je wel een eigen groep hebt.) kan je ook berichten plaatsen op groepen die in dezelfde informatie geïnteresseerd zijn, hierdoor is de kans groot dat je snel contacten kan opbouwen. Wat hier wel van belang is dat je eerst goed kijkt wat voor berichten er in de groep worden gedeeld, ook is het aan te raden om jezelf te introduceren en te vragen of de groep het goed vindt dat je berichten plaatst.

3.       Gebruik de status update.
Op je home pagina staat boven aan een invoer veld met “Share an update”, hierin kan je een kort bericht of een link plaatsen net als bij Twitter. Zorg er wel voor dat je bericht kort is en een krachtige titel heeft. ( Een goede leesbare titel is maximaal  woorden lang.)

4.       Vragen zijn het antwoord.
Nu denk je misschien “Wat bedoelt hij nou?”, als je zoekt op onderwerpen die jou en jouw groep interesseren  en  je ziet dat experts antwoord geven op gestelde vragen kan je deze vragen plus het antwoord op je eigen ‘Linkedin’ –  profiel plaatsen. Hierdoor creëer je meer verkeer richting jouw profiel en lezen mensen ook jouw berichten. Ook is het goed om experts uit te nodigen in je groep die veel kennis hebben over onderwerpen die gepost worden door jou of mensen binnen je groep, deze experts kunnen dan de vragen beantwoorden en andere ‘Linkedin’-  gebruikers pikken dit dan weer op en zo creëer je weer meer verkeer naar je eigen profiel.

5.       Gebruik ‘Linkedin’ Apps.
Je kan je profiel vullen met blog post, evenementen, ect. Kijk eens in de ‘aplication’ – lijst van ‘Linkedin’ om te zien welke applicaties aanvullend kunnen zijn voor het promoten van je berichten.

By | 2017-10-18T09:58:56+00:00 september 14th, 2011|LinkedIn|0 Comments

About the Author:

In 1995 is Stefan Rooyackers begonnen als internet marketeer. Hij heeft in de jaren 90 geholpen met de websites van de Postbank, Funda, ABN AMRO, ASR Bank en Independer. In 1999 is hij voorzelf begonnen en gaan specialiseren in SEO en Google Adwords. Later is daar het volledige social media bij gekomen. In 2012 heeft hij Stichting Gezondheid Nederland opgericht. Hiermee wil hij een steentje bijdragen aan een vitalere en duurzame wereld. Deze non profit organisatie maakt onder andere trainingen op het gebied van gezondheid, zowel de lichamelijk als geestelijke gezondheid.